چگونه مشکل سوختن صفحه نمایش یا پیکسل‌های یک گوشی اندرویدی را برطرف کنیم؟!

ایجاد عکس‌های سایه‌مانند و یا سوختن صفحه نمایش حالت‌هایی از تغییر رنگ یا رنگ پریدگی نمایشگر گوشی‌های هوشمند محسوب می‌شوند که در نتیجه استفاده غیر معقول از دستگاه و عملکرد غیر عادی پیکسل‌های نمایشگر ایجاد می‌شود. در این مطلب قصد داریم بررسی کنیم که چگونه می‌توان مشکل سوختن صفحه نمایش یا پیکسل‌های یک گوشی اندرویدی را برطرف کرد.

یکی از دلایل رخ دادن چنین مشکلاتی را باید به استفاده طولانی مدت از نمایشگر و یا استفاده طولانی از یک تصویر ثابت نسبت داد که گاها به وسیله ایجاد یک سایه دائمی بر روی نمایشگر نمایان می‌شود. شاید با خود فکر کنید کم‌تر کسی دچار چنین بلایی می‌شود اما این مشکل متداول‌تر از آن است که فکرش را بکنید. در بیش‌تر مواقع، این نمایشگرهای اولد هستند که اسیر چنین نواقصی می‌شوند. هرچند که نمایشگرهای LCD نیز از بروز چنین مشکلاتی در امان نیستند. خوشبختانه راه‌حل‌هایی وجود دارد که با انجام دادن آن‌ها بتوانید کیفیت تصویر نمایشگر دیوایس‌تان را دوباره به حالت اول برگردانید. برای اطلاع از این راه‌کارها همراه آی‌تی‌رسان باشید.

ایجاد سایه یک تصویر بر روی نمایشگر زمانی اتفاق می‌افتد که ترکیبات فسفری منتشر کننده نور (که برای ایجاد تصویر نهایی بر روی صفحه نمایش کاربرد دارند) به دلیل کارکردهای طولانی مدت، شدت و توان خود را از دست می‌دهند. علاوه بر این، استفاده‌های غیر معقول نیز می‌تواند منجر به حک کردن یک تصویر ثابت بر روی صفحه نمایش شود که همیشه و همه حال در دید شما قرار دارد. نرم‌افزارهای بسیار زیادی در فروشگاه گوگل وجود دارد که قادر به کاستن از سایه‌های تصاویر حک شده بر روی نمایشگر و یا حتی از بین بردن آن و رفع مشکل سوختن صفحه نمایش هستند.

برای حل مشکل‌تان تنها باید نرم‌افزار متناسب با نوع صفحه نمایش گوشی اندرویدی‌تان را پیدا کرده و نصب کنید. برای پنل‌های LCD، می‌توان از برنامه LCD Burn-in Wiper کمک گرفت. این اپلیکیشن برای دیوایس‌های مجهز به پنل‌های اولد یا امولد (که معمولا آن‌ها را در گوشی‌های سامسونگ می‌بینیم) مناسب نیست. برای حل مشکل چنین نمایشگرهایی باید از نرم‌افزارهای دیگری مانند OLED Tools کمک بگیرید. روش کار این برنامه‌ها بسیار ساده است. یک رشته متوالی از رنگ‌های اصلی برروی دیوایس به نمایش در خواهد آمد و پیکسل‌های سوخته را به حالت اول باز می‌گرداند.

در حقیقت این کار عملکرد اصلی اسکرین سیورها در کامپیوترهای خانگی را بازگو می‌کند. به نمایش در آمدن یک تصویر پویا و فعال، زمانی که صفحه نمایش برای مدتی بلا استفاده باقی مانده و هیچ دستور تازه‌ای را به نمایش در نیاورد. این عمل با این هدف انجام خواهد شد که سیستم مطمئن شود نمایشگر دستگاه به طور دائم ثابت و روشن نماند تا به این ترتیب پیکسل‌ها به خواب نرفته و اصطلاحا ورزش داده شوند.

16 در مورد “چگونه مشکل سوختن صفحه نمایش یا پیکسل‌های یک گوشی اندرویدی را برطرف کنیم؟!”

  1. سلام گوشی من یهو یه تمام صفحه نارنجی میشه و باید دکمه power رو بزنم تا به حالت عادی برگرده مشکل از چیه و باید چیکار کنم؟

  2. مال من ک خوب نشد هیچ حس میکنم بدترم شد یه چیزای دیگه ایم داره واس خودش نمایان میشه به لطف خدا

  3. سلام
    من نمایشگر ips ولی از دیشب تا الان به تعداد زیاد این اتفاق میفته
    با این برنامه ک معرفی کردید رفعش میکنم ولی نیم ساعت بعد دوباره میاد
    راهی هست واسه حلش؟!

  4. سلام من هر از گاهی صفحه گوشیم ی جور رنگ پریدگی پیدا میکنه و طوسی میشع دلیلش چیه چیکارش کنم

  5. سلام من در پایین و بالا صفحه نمایشم سایه نوار منو اینستاگرام حک شده چه باید کنم برای رفع مشکل ان

    28
    1. سلام منم همین مشکل شما را دارم منو اینستا گرام با پابجی موبایل گوشیم نوت ۸هست شش ماه میشه گرفتم دیگه بمیرم سامسونگ نمیخرم

      1
      7
  6. سلام من صفحه گوشیم ب شکل یک قاب دور تا دور گوشیم یک نوار مشکی رنگ گرفته
    این ب چ معناست ینی مشکل از ال سی دی گوشی هس یا خیر؟

    2
    2
  7. سلام.مرسی برای پست.آیا این روش موثره؟آسیبی به گوشی وارد نمیکنه؟فقط screen saver هست یا با اجرا کردن برنامه یک سری عملیات انجام میده که سایه ایجاد شده تو گوشیو اوکی میکنه؟ممنون میشم پاسخ بدید.

    1. جواد بالویی

      سلام. بستگی به نوع مشکل صفحه و درجه آسیب اون داره. این روش با درصد بالایی روی گوشی‌هایی که سطح متوسطی از این مشکل را دارا هستند، کارا است. روش کار هم به نمایش درآوردن متوالی رنگ‌های اصلی هستش و پروسه سنگینی در کار نیست که بخواید نگران سلامت گوشیتون باشید. اسکرین سیور یه چیزی تو همین مایع‌هاست تا از بروز این مشکل جلوگیری کنه.

      1. مرسی.من نصبش کردم محیط برنامه بسیار ساده و مبتدی بود. و گزینه هایی داشت که صفحه رو رنگی میکرد.ولی مشکل سایه تصویر تو گوشی من رو اوکی نکرد.بیشتر شبیه screen saver بود.روش کارش دقیقا چجوریه؟؟ممنون

        1. جواد بالویی

          همون‌طور که قبلا گفتم، موثر بودنش بستگی به نوع مشکل صفحه نمایش و درجه اون داره. اگه مشکلتون حل نشد احتمالا ایراد کار یه چیزی فراتر از نقص تو کارکرد پیکسل هاست و احتمالا با مشکل جدی‌تری مواجه هستید. روش کار این برنامه اینه که با ظاهر کردن رنگ‌های اصلی، یه جورایی پیکسل‌ها رو ریست میکنه که برگردن به حالت اولشون.

      2. اقا ما نوت ۸ داریم همین بزنامه رو نصب کنیم؟ گوشی لایو بوده وسطش ی گلکسی نوت هست هست ک تو سفیدی دیده میشه چیکار کنیم؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH