گوگل هوم هاب به صورت رسمی معرفی شد

همانطور که در اخبار آمده بود، امروز گوگل در مراسم خود از هوم هاب رونمایی کرد؛ آخرین عضو از خانواده گوگل هوم که در قالب یک اسپیکر هوشمند با صفحه نمایش عرضه خواهد شد. هدف گوگل از ارایه این محصول رقابت با دستگاه‌های مشابهی چون Echo Show آمازون و Portal فیس‌بوک بوده است.

در مراسم رونمایی از این دستگاه جالب توجه‌ترین نکته مربوط به عدم وجود دوربین بود. در همین خصوص Diya Jolly، قائم مقام مدیریت تولید شرکت، عنوان کرد که عدم به‌کارگیری دوربین با هدف اعتماد هر چه بیشتر کاربر نسبت به این محصول و استفاده راحت‌تر در فضاهای خصوصی نظیر اتاق خواب و حتی سرویس بهداشتی صورت پذیرفته است. با وجود منطقی بودن این گفته، برای  شرکتی که یک امپراتوری بزرگ بر اساس اطلاعات کاربران و اتصالات پایه‌ریزی کرده، ارایه یک صفحه نمایش هوشمند بدون دوربین حرکت غافلگیرکننده‌ای محسوب می‌شود. باید دید بازخورد کاربران نسبت به این موضوع چگونه خواهد بود.

هوم هاب از قابلیت جالبی به نام Ambient EQ استفاده می‌کند که به موجب آن رنگ و میزان روشنایی صفحه نمایش را با توجه به وضعیت نور اتاق تنظیم می‌کند. Ambient EQ به صورت خودکار صفحه نمایش را در شب خاموش می‌کند تا کاربران نگرانی بابت بردن دستگاه به اتاق خواب نداشته باشند. هوم هاب همچنین از Voice Match نیز استفاده خواهد کرد تا توانایی تشخیص چند کاربر تنها با استفاده از صدای آنها را داشته باشد.

در هنگام معرفی این اسپیکر هوشمند قابلیت Dubbed Home View به عنوان یکی از بهترین ویژگی‌های آن معرفی شد. با استفاده از این قابلیت پنلی در کناره صفحه نمایش باز می‌شود که کاربر می‌تواند دستگاه‌های هوشمند متصل شده به هوم هاب را مدیریت کند؛ از کم کردن دمای یک اتاق تا افزایش صدای موسیقی در اتاقی دیگر. هوم هاب از محصولات شرکت Nest پشتیبانی می‌کند و با همگام‌سازی آن بر روی گوشی هوشمند و از طریق گوگل هوم اپ، می‌توان به راحتی امورات منزل را حتی به دور از خانه نیز مدیریت کرد.

در نگاه اول باید عنوان کرد که هوم هاب رقیب قدرتمندی برای اکو شو به نظر می‌رسد؛ به خصوص در بخش قیمت که گوگل آن را 149 دلار اعلام کرده است. پیش فروش این محصول از امروز در فروشگاه آنلاین شرکت آغاز می‌شود و عرضه رسمی آن به بازار در تاریخ 22 اکتبر خواهد بود. به مانند دیگر محصولات معرفی شده، طرح ویژه گوگل برای خریداری هوم هاب برخورداری از اشتراک رایگان شش ماهه پریمیوم یوتیوب خواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH