چرا کمپانی گوگل در پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس ال از دوربین دوگانه استفاده نکرد؟!

گوگل برای سومین سال متوالی در پیکسل‌هایش تنها از یک دوربین استفاده کرد تا در این زمینه هت‌تریک کرده باشد! در دورانی که رقبایی هم‌چون سامسونگ در گوشی گلکسی A9 2018 از چهار دوربین! استفاده می‌کنند، آیا پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس ال گوگل قادر خواهند بود که با همان یک دوربین حریف رقبای خود شوند؟ گوگل در واکنش به انتقادهای مطرح شده در این زمینه، توضیحاتی ارایه کرده که برای اطلاع از چند و چون آن با ادامه این مطلب و آی‌تی‌رسان همراه باشید.

گوگل اعتقادی به لنزهای اضافه در تلفن‌های همراه نداشته و ما نیز با توجه به سوابق قبلی با اهالی مانتین‌ویو موافق هستیم. گوشی پیکسل 2 ایکس ال سال گذشته با تک‌دوربین خود بهترین تصاویر ممکن را ثبت می‌کرد و حتی در مقطعی در صدر لیست DxOMark قرار داشت. ماریو کی‌روش، سرپرست بازاریابی محصولات گوگل در این خصوص اعلام کرده که: «ما متوجه شدیم که اضافه کردن لنزهای دوم و سوم امری غیرضروری است. حقیقت این است که تکنیک‌های مبتنی بر یادگیری ماشینی برای دستیابی به تمام عملکردهای دوربین دوگانه کافی‌ست.»

اضافه کردن لنز دوم موجب افزایش هزینه تولید می‌شود. برای همین تیم طراحی پیکسل‌های گوگل تصمیم گرفت که به جای آن از قابلیت‌های نرم‌افزاری برای دوربین استفاده کند که هم از نظر فنی قابل استفاده است، هم به خوبی عمل کرده و کاربردی است و هم این‌که هزینه اضافه ندارد. هم‌چنین ماریو اضافه کرد: «کمپانی ما در مقابل استفاده از قابلیت‌هایی جادویی و سحرآمیز قرار گرفته که در حقیقت جذابیت‌ها و دلبستگی‌ها به یک اسمارت‌فون را از آن می‌گیرند. اکنون ما قابلیت‌های جدیدی مانند Photobooth، تاپ‌شات، Super Res Zoom، حالت دید در شب و Motion Auto Focus را برای کاربرانمان به ارمغان آوردیم که با استفاده از فناوری هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی موجب بهبود نتیجه نهایی هنگام ثبت تصاویر می‌شوند.»

با این حال در قاب جلویی پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس ال می‌توانیم دوربین دوگانه‌ای را ببینیم که به عنوان یک پیشرفت سخت‌افزاری حقیقی، به ثبت تصاویر بهتر با پیکسل‌های جدید کمک خواهد کرد. هر دو سنسور این دوربین دوگانه رزولوشن 8 مگاپیکسلی داشته اما نمونه دوم دارای لنز واید و زاویه دید گسترده‌تری است تا هنگام ثبت سلفی‌های گروهی، همه افراد در قاب تصویر جای بگیرند. قابلیت‌های نرم افزاری گوگل نیز این امکان را به کاربر می‌دهد تا قبل از ثبت سلفی با هر یک از این دوربین‌ها، پیش‌نمایشی از آن را برای بررسی چگونگی تصویر نهایی مشاهده کند.

علاوه بر همه این موارد، چیپ سفارشی ویژوال کور نیز دستخوش یک سری تغییرات و بهبودها شده و حالا یک سری وظایف جدید مرتبط با دوربین نیز به آن اضافه شده است. به نظر می‌رسد که هر چه گوگل در بخش طراحی پیکسل‌های جدیدش ناموفق بود، همه این کمبودها را در بخش دوربین جبران کرد. آیا شما با دلایل مطرح شده توسط گوگل موافقید؟ آیا قبول دارید که پیشرفت‌های اخیر این کمپانی در صنعت موبایل به دلیل پیشرفت‌های آن در بخش دوربین بوده است؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH