تراشه میان‌رده اسنپ‌دراگون 675 با هوش مصنوعی ارتقایافته و قابلیت‌های پیشرفته عکاسی رسما معرفی شد

کوالکام از پلتفرم موبایلی اسنپ‌دراگون 675 رونمایی کرد. این چیپست، جدیدترین نمونه از تراشه‌های میان‌رده سری اسنپ‌دراگون 600 کمپانی است و عملکرد گیمینگ بهبودیافته، قابلیت‌های هوش مصنوعی پیشرفته‌تر و یک دوربین قدرتمند را به کاربران ارایه خواهد داد. مودم اسنپ‌دراگون X12 از سرعت دانلود تا سقف 600 مگابیت بر ثانیه و تجمیع 3 برابری سرویس‌دهنده مخابراتی پشتیبانی می‌کند. بعلاوه این تراشه به منظور دانلود سریع موسیقی از بلوتوث نسخه 5 بهره می‌گیرد. فناوری شارژ سریع +4 تنها ظرف مدت زمان 15 دقیقه، شارژ باتری را از 0 درصد به 50 درصد می‌رساند. همچنین اسنپ‌دراگون 675 با فناوری‌های صوتی Aqstic و aptX کوالکام کار می‌کند.

تراشه جدید مجهز به پردازنده مرکزی کایرو 460 شامل 2 هسته کارآمد و 6 هسته با بهره‌وری بالا است. این پردازنده 8 هسته‌ای با سرعت کلاک معادل با 2 گیگاهرتز فعالیت نموده و در نتیجه کارآیی تراشه به‌طور کلی 20 درصد ارتقا خواهد یافت. پلتفرم موبایلی اسنپ‌دراگون 675 به لطف بهره‌گیری از پردازنده گرافیکی آدرنو 612، تجربه گیمینگ روان و نرخ فریم بالا را ارایه می‌دهد. تولیدکننده تراشه به منظور ساخت نسل آینده بازی‌ها برای تراشه‌های سری اسنپ‌دراگون 600 مشغول همکاری با توسعه‌دهندگان بازی است. چیپست مذکور از 8 گیگابایت رم نیز پشتیبانی می‌کند.

به لطف وجود پردازنده سیگنال تصویر (ISP) کوالکام 250L، تراشه اسنپ‌دراگون 675 به کاربران اسمارت‌فون امکان خواهد داد تا در اوقات روز و شب، عکس‌ها و ویدیوهای حرفه‌ای را ثبت و ضبط نمایند. این چیپست از پیکره‌بندی دوربین سه‌گانه شامل لنز تله‌فوتو با حداکثر میزان بزرگ‌نمایی اپتیکال 5 برابری، لنز با زاویه‌دید گسترده و یک دوربین فوق‌العاده عریض برای ثبت تصویر در جلو و پشت دستگاه پشتیبانی می‌کند. بعلاوه تراشه مذکور، حالت پرتره بهبودیافته را برای طرفداران افکت بوکه فعال نموده و امکان بازگشایی قفل دستگاه از طریق اسکن 3 بعدی چهره و خلق تصاویر سلفی موسوم به epic را فراهم خواهد کرد. همچنین ضبط و پخش ویدیوهای اچ‌دی اسلوموشن با نرخ 480 فریم بر ثانیه نیز امکان‌پذیر است.

موتور چندهسته‌ای هوش مصنوعی در پلتفرم موبایلی اسنپ‌دراگون 675، عملکرد هوش مصنوعی را تا 50 درصد ارتقا خواهد داد. کوالکام می‌گوید این تراشه در زمینه دریافت اطلاعات از عکس‌ها و ویدیوها، یادگیری و تطبیق با صدای کاربر و بهینه‌سازی طول عمر باتری به دستگاه‌های موبایلی کمک می‌کند. چیپست امکان اجرای اپلیکیشن‌های هوش مصنوعی به‌صورت سریع‌تر و با بهره‌وری بالاتر را فراهم می‌کند.

اسنپ‌دراگون 675 در زمینه ایجاد امکان طراحی ویژگی‌های نسل بعد با عملکرد باورنکردنی توسط تولیدکنندگان و به‌کارگیری آن‌ها در اسمارت‌فون‌های آینده نقش مهمی ایفا می‌کند. با وجود قابلیت‌های پیشرفته گیمینگ، عملکرد شاخص دوربین و موتور چندهسته‌ای هوش مصنوعی، اسمارت‌فون‌های مبتنی بر تراشه اسنپ‌دراگون 675 تجارب جدیدی را به مصرف‌کنندگان سراسر جهان ارایه خواهند داد.” کدار کنداپ، معاون ارشد واحد مدیریت محصول در کمپانی کوالکام.

کوالکام می‌گوید که اکنون پلتفرم موبایلی اسنپ‌دراگون 675 قابل‌دسترس است و طی 3 ماهه نخست سال 2019، فرآیند به‌کارگیری آن در دستگاه‌های مصرفی آغاز خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH