چگونه می‌توان صفحه کلید iOS 12 را به یک پد لمسی تبدیل کرد؟!

یکی از جنبه‌های ناخوشایند iOS، دردسرهایی است که کاربران برای قرار دادن مکان‌نما در یک جای موردنظر و یا برای کپی قسمتی از یک متن با آن مواجه می‌شوند. حل این مشکل نسبتا آسان است و با iOS 12، این راه حل دیگر محدود به دستگاه‌های مجهز به تکنولوژی 3D Touch یا حرکات چند لمسی نمی‌شود.

البته این یک ویژگی جدید در iOS 12 نیست، اما با توجه به این‌که اغلب کاربران با این مشکل مواجه هستند، در ادامه این مطلب توضیحاتی را در این خصوص ارایه کرده‌ایم.

اگر دستگاه شما مجهز به تکنولوژی لمس سه بعدی (3D Touch ) باشد که البته شامل اغلب آیفون‌ها از آیفون 6S به بعد است، شما می‌توانید هر زمان با اعمال فشار بر روی قسمت موردنظر روی صفحه نمایش، آن را به یک پد لمسی موقت تبدیل کنید.

trackpad

اگر شما آیفون SE یا آیفون XR با iOS 12 دارید، هر دوی آن‌ها مجهز به تکنولوژی لمس سه بعدی هستند، بنابراین اکنون می‌توانید با اعمال فشار طولانی بر روی دکمه اسپیس (spacebar) صفحه لمسی را فراخوانی کنید.

وقتی که یک جای خالی ایجاد شد، شما می‌توانید از میزان فشار وارده کم کنید تا راحت‌تر در اطراف صفحه نمایش حرکت کنید، اما این مهم است که انگشت شما در تماس ثابت با سطح صفحه نمایش قرار گیرد.

مکان‌نما به دنبال انگشت شما حرکت می‌کند و هنگامی که به مرز باکس متنی می‌رسد، عملیات پیمایش به سمت بالا، پایین، چپ یا راست را انجام می‌دهد.

برای تنظیم مکان‌نما در موقعیت فعلی خود، کافی است به سادگی انگشت خود را از روی صفحه نمایش بردارید.

برای انتخاب متن در حالی‌که در حالت پد لمسی قرار دارید، مکان‌نما را بر روی یک کلمه دلخواه حرکت دهید و فشار دهید و یا اینکه یک مدت طولانی آن را فشار دهید تا متن انتخاب شود.

پس از انتخاب متن، فشار را کم کنید و برای انتخاب قسمت‌های مختلف متن آن را به سمت بالا یا پایین حرکت دهید.

متناوبا، انجام دو فشار عمیق متوالی بدون حرکت انگشت، محدوده انتخابی را به یک جمله کامل گسترش می‌دهد و اعمال سه فشار منجر به انتخاب یک پاراگراف می‌شود.

همچنین، منوی متنی معمولی با گزینه‌هایی برای برش، کپی، چسباندن، فونت و تعریف، با ضربه زدن بر روی متنی که اکنون انتخاب شده است، فراخوانی می‌شود.

روش Spacebar در همه دستگاه‌های iOS، از جمله آ‌یپدها قابل استفاده و موجود است. صاحبان آی‌پد همچنین می‌توانند از ژست‌های موجود استفاده کنند که در آن می‌توان دو انگشت را به طور همزمان روی صفحه کلید قرار داد.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH