شیائومی بلک شارک هلو با طراحی جدید و 10 گیگابایت رم معرفی شد!

تقریبا شش ماه پیش بود که کمپانی شیائومی از گوشی گیمینگ خود ملقب به بلک شارک پرده برداشت. چند روزی بود که در خبرها می‌شنیدیم این کمپانی قصد دارد نسل جدیدی از گوشی‌های گیمینگ خود را در چند روز آینده معرفی کند که احتمالا شیائومی بلک شارک 2 نام خواهد داشت. مطابق انتظارات، نسل جدید این دستگاه معرفی شد اما با نام شیائومی بلک شارک هلو. همراه آی‌تی‌رسان باشید تا با غول جدید چینی‌ها آشنا شویم.

در حالی که شاکله اصلی همان محصول قبلی تقریبا حفظ شده، شیائومی بلک شارک هلو از برخی به‌روزرسانی‌ها و بهبودها بهره می‌برد. اگر از روبرو به این دیوایس نگاه کنید، یک نمایشگر امولد 6 اینچی را می‌بینید که رزولوشن 2160 در 1080 پیکسل (فول اچ‌دی پلاس) دارد. برای این‌که همه چیز تنها در تصویر خلاصه نشود، کمپانی تولیدکننده از اسپیکرهای استریو استفاده کرده که در کناره‌های فریم اصلی و در بالا و پایین نمایشگر جای گرفته‌اند. ضمن آن‌که باید به کاهش حاشیه‌های نمایشگر چه در قسمت فوقانی و چه در قسمت زیرین اشاره کرد که ظاهر بهتری به شیائومی بلک شارک هلو داده است.

اگر به پنل پشتی این دستگاه نیز نگاهی بیندازید، متوجه می‌شوید که دیگر اثری از آن برجستگی‌ها نبوده و حالا طراحی براق و لبه‌های منحنی، در دست گرفتن آن را راحت‌تر کرده است. بخش اعظم قاب پشتی از جنس شیشه بوده و فریم کناری نیز از جنس آلومینیوم است. البته این فریم کمی بیش‌تر از حالت معمول به بخش پشتی خمیده شده و امتداد یافته تا قرارگیری این دستگاه در دستان کاربر راحت‌تر صورت گیرد.

اگر از بالا به پایین پنل پشتی نگاه کنید، اولین المان در این بخش یک فلاش LED دو رنگ است که درست بالای دوربین دوگانه جا خوش کرده است. سنسور اثر انگشت نیز از پنل جلویی در نسل پیشین، حالا به قاب پشتی و زیر دوربین‌ها منتقل شده تا یکی دیگر از تفاوت‌های این دیوایس با جدش را رقم بزند. با این حال هم‌چنان می‌توان لوگوی رنگی و بزرگ بلک شارک را در مرکز پنل پشتی مشاهده کرد که با نورهای رنگی LED تزیین شده است. شاید بتوان این طرح را به نوعی تقابل با گوشی ریزر فون 2 دانست. البته در کناره‌های فریم گوشی شیائومی بلک شارک هلو می‌توان نواری رنگی را نیز مشاهده کرد که ظاهری جذاب به آن بخشیده است.

همان‌گونه که انتظارش را داشتیم، تراشه اسنپدراگون 845 مغز متفکر و قدرت‌بخش گوشی گیمینگ شیائومی خواهد بود. این کمپانی گوشی جدید خود را در سه پیکربندی آماده کرده که نسخه پایه از 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی و نسخه دوم نیز از 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی برخوردار است. اما نکته جالب این که برای اولین بار در بین تمام گوشی‌های هوشمند جهان، در نسخه سوم این دیوایس (ملقب به اسپورت ادیشن) از 10 گیگابایت رم استفاده شده که در کنار آن 256 گیگابایت حافظه داخلی در نظر گرفته شده است.

هم‌چنین شاهد بهره‌گیری از سیستم خنک‌کننده‌ای مبتنی بر دو لوله حاوی مایع در این محصول هستیم که به خنک‌شدن پردازنده و باتری و عملکرد روان دستگاه هنگام اجرای طولانی مدت بازی‌ها کمک خواهد کرد. البته باید به وجود یک اسلایدر در کناره این هندست اشاره کنیم که موجب فعال شدن قابلیت Shark Space شده و منجر به محدود شدن پردازش‌های بک‌گراند و افزایش توان عملیاتی دستگاه می‌شود.

همان‌گونه که کمی بالاتر اشاره کردیم، بخش پشتی این محصول میزبان دوربین دوگانه بوده که رزولوشن آن‌ها 20 و 12 مگاپیکسل است. این دوربین‌ها قادر به ثبت تصاویر پرتره با افکت بوکه، حالت زیبایی (Beauty Mode) و برخی دیگر از حالت‌ها هستند که در اکثر پرچمداران می‌بینیم. دوربین سلفی نیز یک نمونه 20 مگاپیکسلی است تا به کمک آن بتوانید تصاویر زیبایی از خود بگیرید. از دیگر موارد قابل ذکر درباره این دستگاه می‌توان به باتری 4 هزار میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از تکنولوژی شارژ سریع کوالکام، بلوتوث نسخه 5 و رابط کاربری MIUI 10 اشاره کرد.

در حال حاضر تنها کاربران چینی قادر به تهیه این محصول هستند اما از تیزر رسمی منتشر شده در وب‌سایت بین‌المللی بلک شارک می‌توان دریافت که در آینده‌ای نزدیک، کاربران سراسر جهان می‌توانند گوشی گیمینگ جدید شیائومی را خریداری کنند. علاقه‌مندان می‌توانند از هم‌اکنون نسخه‌های مجهز به رم 6 و 8 گیگابایتی را پیش‌خرید کنند اما نسخه مجهز به رم 10 گیگابایتی تا 12 دسامبر (21 آذر) در دسترس نخواهد بود. شیائومی برای کسانی که این دیوایس را پیش‌خرید کنند، هدیه‌ای در نظر گرفته است. قیمت نسخه‌های مختلف این دستگاه به شرح زیر خواهد بود:

  • نسخه اول با 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی: 461 دلار
  • نسخه دوم با 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی: 504 دلار
  • نسخه سوم با 10 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی: 605 دلار

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH