10 اسمارت‌فون با طولانی‌ترین زمان شارژدهی باتری

باتری اسمارت‌فون‌ها در حال بزرگ و بزرگ‌تر شدن هستند و اکنون گوشی‌هایی وجود دارند که با یک نوبت شارژ، همراهی یک روزه با کاربران را به آن‌ها نوید می‌دهند. با شارژ کامل اسمارت‌فون Cat S41 در طول روز احتیاجی به جستجو برای یافتن پریز برق نخواهید داشت. گوشی مقاوم کمپانی کاترپیلار در تست‌های 1.5 سال گذشته عنوان بادوام‌ترین باتری را از آن خود کرد. باتری این هندست در تست صورت گرفته بیش از 15 ساعت دوام آورد.

10 اسمارت‌فون با طولانی‌ترین مدت شارژدهی باتری

  • Cat S41 ( 15 ساعت و 19 دقیقه)
  • موتو E4 پلاس (14 ساعت و 48 دقیقه)
  • هواوی میت 10 پرو (14 ساعت و 39 دقیقه)
  • بلک‌بری کی‌وان (12 ساعت و 47 دقیقه)
  • سونی اکسپریا XA2 اولترا (12 ساعت و 46 دقیقه)
  • گوگل پیکسل 2 XL (12 ساعت و 9 دقیقه)
  • موتو G5S پلاس (11 ساعت و 50 دقیقه)
  • سونی اکسپریا XZ2 (11 ساعت و 47 دقیقه)
  • بلک‌بری موشن (11 ساعت و 44 دقیقه)
  • موتو G5 پلاس (11 ساعت و 43 دقیقه)

با بررسی 2 گوشی بعدی متوجه خواهید شد که هندست مقرون‌به‌صرفه موتو E4 پلاس در تست باتری، 14 ساعت و 48 دقیقه دوام آورد که برای یک گوشی با قیمت کم‌تر از 200 دلار بسیار چشم‌گیر است. هواوی میت 10 پرو با دوام‌ترین پرچم‌دار حاضر در این فهرست به‌شمار می‌آید که در تست باتری صورت گرفته بیش از 14 ساعت و 30 دقیقه دوام آورد. در تست باتری، فرآیند وبگردی با گوشی‌ها به‌صورت ممتد و در بستر شبکه LTE تا زمان اتمام شارژ دستگاه‌ها انجام شد. در تست مذکور، گوشی‌ها به‌طور متوسط 9 ساعت و 48 دقیقه روشن ماندند؛ اما اسمارت‌فون‌های حاضر در این فهرست حداقل 11 ساعت دوام آوردند. این لیست به 10 گوشی برتری که طی 14 ماه گذشته مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند، محدود شده و گوشی‌های قدیمی‌تر نظیر ذن‌فون 3 زوم (که هنگام اجرای تست در نیمه نخست سال 2017 عملکرد 16 ساعتی را به ثبت رساند) و همچنین هندست‌های بادوامی مانند هواوی P20 پرو و ویوو نکس S که در ایالات‌متحده قابل‌دسترس نیستند را شامل نمی‌شود.

در زمان تست گوشی‌ها به منظور نرمال‌سازی میزان روشنایی نمایشگر، پارامتر مذکور بر روی مقدار 150 نیت تنظیم شد و از دریافت حداقل 3 نوار سرویس توسط هر هندست نیز اطمینان به‌عمل آمد.

امروزه به لطف وجود نمایشگرهای بزرگ، پردازنده‌های فوق‌العاده سریع و اپلیکیشن‌های پرمخاطبی که در جدیدترین گوشی‌ها به چشم می‌خورند؛ طول عمر باتری بیش از هر زمان دیگری اهمیت پیدا کرده است. با این‌همه اگر شارژ گوشی شما پیش از غروب آفتاب به پایان برسد، در این‌صورت وجود دوربین پیشرفته یا نمایشگری با رزولوشن بالا چه فایده‌ای خواهد داشت؟ در ادامه به بررسی دقیق‌تر هندست‌هایی با امکان شارژدهی یک روزه باتری خواهیم پرداخت.

Cat S60 با طول عمر طولانی باتری و البته برچسب قیمتی بالا در سال 2016 عرضه شد. Cat S41 با استقامت بالا در موقعیت‌های شغلی دشوار و کار طولانی‌مدت در فضاهای غیرمسقف و بهره‌گیری از یک باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی، ایده‌ای مقرون‌به‌صرفه‌تر را به کاربران ارایه می‌نماید. Cat S41 نه‌تنها در تست باتری بیش از 15 ساعت دوام آورد؛ بلکه شما می‌توانید این گوشی را به یک پاوربانک اکسترنال تبدیل نموده و باتری سایر دستگاه‌ها را شارژ کنید. دوربین Cat S41 می‌توانست عملکرد بهتری را از خود نشان دهد، اما اگر به‌دنبال هندستی هستید که بدون نیاز به شارژر، شما را در طول روز همراهی نماید، در این‌صورت اسمارت‌فون Cat گزینه‌ای مقاوم و مناسب خواهد بود.

یک باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی چه تفاوتی را ایجاد می‌کند؟ اگرچه اسمارت‌فون موتو E4 یک گزینه اقتصادی مناسب قلمداد می‌شد؛ اما شارژدهی ناامیدکننده باتری دستگاه موجب کاهش میزان فروش آن شد. موتورولا برای گوشی E4 پلاس خود به‌سراغ باتری بزرگ‌تری رفت و این موضوع به جایگاه چشم‌گیر هندست در تست باتری منتهی شد. باتری موتو E4 پلاس نزدیک به 15 ساعت دوام می‌آورد و این مسئله برای هندستی با قیمت کم‌تر از 200 دلار خیره‌کننده خواهد بود؛ خصوصا این‌که نمایشگر و دوربین پشتی موتو E4 پلاس از کیفیت بسیار بالایی نیز برخوردار هستند.

در میان گوشی‌های پرچم‌دار رده‌بالا به‌سختی می‌توان هواوی میت 10 پرو و باتری 4000 میلی‌آمپرساعتی آن‌را در صدر قرار داد. این گوشی 6 اینچی در تست باتری بیش از 14.5 ساعت دوام آورد که در مقایسه با اسمارت‌فون پیکسل 2 XL با اندازه‌ای مشابه بالغ بر 2 ساعت بیش‌تر است. باتری میت 10 پرو نسبت به نسخه اولیه آی‌فون X اپل حدودا 4 ساعت شارژدهی بیش‌تر دارد. همچنین شما با خریداری میت 10 پرو از قابلیت شارژ معکوس بهره‌مند خواهید شد. این مشخصه امکان شارژ باتری سایر دستگاه‌ها از طریق اسمارت‌فون را فراهم می‌کند. P20 پرو، گوشی دیگر هواوی است که مورد ارزیابی قرار گرفت و شارژدهی باتری آن تقریبا معادل با 14 ساعت و 13 دقیقه بود. اما با توجه به عدم عرضه این هندست در ایالات‌متحده، نام آن در فهرست مذکور لحاظ نشده است.

صفحه‌کلید موجود بر روی گوشی بلک‌بری ساخت کمپانی TCL احتمالا مشخصه محوری آن محسوب می‌شود. اما از طول عمر باتری این گوشی غافل نشوید. بلک‌بری کی‌وان به لطف برخورداری از باتری 3505 میلی‌آمپرساعتی که بزرگ‌ترین نمونه موجود در دستگاه‌های بلک‌بری پیش از عرضه بلک‌بری موشن به‌شمار می‌آید، در تست باتری اندکی کم‌تر از 13 ساعت دوام آورد. با پایان یافتن شارژ باتری، کی‌وان از فناوری شارژ سریع نسخه 3.0 پشتیبانی نموده و پس از مدت زمان نیم‌ساعت، شارژ 50 درصدی را به شما ارایه خواهد داد. حتی حالت بهینه نیز میزان بهره‌وری شارژ را به حداکثر ممکن می‌رساند. این گوشی نخستین بار در سال 2017 عرضه شد؛ اما کمپانی TCL اسمارت‌فون کی‌وان بلک ادیشن را در اوایل سال جاری روانه بازار کرد.

طول عمر باتری در گوشی 6 اینچی سونی یکی از شاخص‌ترین ویژگی‌های آن محسوب می‌شود و عدم وجود این مشخصه، هندست مذکور را به یک میا‌ن‌رده معمولی بدل خواهد کرد. اسمارت‌فون اکسپریا XA2 اولترا به لطف استفاده از یک باتری 3580 میلی‌آمپرساعتی در تست صورت گرفته نزدیک به 13 ساعت دوام آورد. انتظار می‌رفت که باتری گوشی با سرعت بالاتری شارژ شود. با تخلیه باتری اکسپریا XA2 اولترا و اتصال آن به شارژر، پس از مدت زمان 15 دقیقه میزان شارژ دستگاه تنها به 19 درصد رسید. پس از یک ساعت شارژ گوشی نیز باتری تنها 56 درصد شارژ شد.

آیا به‌دنبال یک گوشی پرچم‌دار با شارژدهی طولانی هستید؟ در این‌صورت جدیدترین هندست‌های اپل و سامسونگ را فراموش نموده و در عوض گوشی 6 اینچی سال گذشته گوگل را امتحان کنید. پیکسل 2 XL در تست باتری بیش از 12 ساعت دوام آورد و با اختلاف بیش‌تر از 2 ساعت، بالاتر از گوشی جدیدتر پیکسل 3 XL قرار گرفت. با اتمام شارژ باتری اسمارت‌فون پیکسل 2 XL، فناوری شارژ سریع تنها 15 دقیقه پس از اتصال دستگاه به شارژر، کاکرد 7 ساعته باتری را برای شما به ارمغان خواهد آورد. متاسفانه این هندست برخلاف گوشی‌های پرچم‌دار جدیدتر (شامل پیکسل 3) از قابلیت شارژ بی‌سیم پشتیبانی نمی‌کند.

اسمارت‌فون موتو G5S پلاس تفاوت‌های اندکی با موتو G5 پلاس دارد و مشخصا از نمایشگری بزرگ‌تر و دوربین‌های پشتی دوگانه بهره می‌گیرد. با این‌حال شارژدهی باتری این 2 مدل با یکدیگر متفاوت نیست و G5S پلاس همانند برادر خود از یک باتری 3000 میلی‌آمپرساعتی استفاده می‌کند. نتایج عملکرد هر 2 دستگاه در تست باتری نیز عملا یکسان است و موتو G5S پلاس حدودا 7 دقیقه بیش‌تر دوام آورد. توربوشارژر ارایه شده به‌همراه گوشی G5S پلاس امکان شارژ سریع آن‌را فراهم می‌کند. با خریداری گوشی ارزان‌قیمت‌تر G5 پلاس نیز می‌توانید از قابلیت مذکور بهره‌مند شوید.

گوشی‌های سونی به حضور در فهرست هندست‌هایی با طولانی‌ترین مدت شارژدهی باتری عادت دارند. پرچم‌دار جدید کمپانی سونی یعنی اکسپریا XZ2 نیز از این قاعده مستثنی نبوده و در تست باتری نزدیک به 12 ساعت دوام آورد و پرچم‌داران سامسونگ و اپل را به مبارزه فرا خواند. در میان گوشی‌های پیشرفته، تنها هواوی میت 10 پرو و پیکسل 2 XL گوگل عملکرد بهتری از خود نشان دادند. 2 ویژگی اضافی اکسپریا XZ2 شامل شارژ تطبیقی Qnovo و مراقبت از باتری به حفظ کارکرد برتر باتری اکسپریا در زمان‌های آینده کمک خواهند کرد. Qnovo بر اساس وضعیت سلامت باتری، آن‌را شارژ نموده و مشخصه مراقبت از باتری نیز به منظور کاهش فشار استرس بر روی باتری، عادات شارژی شما را یاد می‌گیرد.

در صورتی‌که به طبیعت متمرکز بر بهره‌وری و امنیت دستگاه‌های بلک‌بری علاقه‌مند هستید و ضرورتا به صفحه‌کلید فیزیکی موجود در گوشی‌های KeyOne یا Key2 احتیاج ندارید، بلک‌بری موشن یک جایگزین خوب محسوب می‌شود. بعلاوه این هندست یک دستگاه تاریخی برای بلک‌بری است: موشن نخستین اسمارت‌فون کمپانی است که در برابر آب مقاوم بوده و گواهی حفاظتی IP67 را دریافت نموده است. همچنین بلک‌بری ادعا می‌کند که باتری 4000 میلی‌آمپرساعتی این هندست، بزرگ‌ترین نمونه به‌کارگیری شده در دستگاه‌های این کمپانی به‌شمار می‌آید. این مسئله به گوشی کمک کرد تا در تست باتری، کارکرد چشم‌گیر 11 ساعت و 44 دقیقه‌ای را به ثبت برساند.

اکنون این مدل قدیمی‌تر است. اما نسل پنجم گوشی‌های سری G موتورولا همچنان نمونه‌هایی درخشان در زمینه طول عمر باتری بوده و در صورتی‌که هنگام خریداری یک اسمارت‌فون به‌دنبال صرفه‌جویی در هزینه‌های خود هستید، نبایستی پیرامون این موضوع نگران باشید. موتو G5 پلاس با وجود برچسب قیمتی پایین (با قیمت‌گذاری 229 دلار برای مدل 32 گیگابایتی و 299 دلار برای نسخه 64 گیگابایتی) با یک نوبت شارژ بیش از 11 ساعت کار خواهد کرد. به لطف فناوری توربوشارژ تنها با 15 دقیقه شارژ دستگاه می‌توانید کارکرد باتری را تا 6 ساعت افزایش دهید.

1 در مورد “10 اسمارت‌فون با طولانی‌ترین زمان شارژدهی باتری”

  1. نمیدونم این مقاله رو از کجا اوردید ولی خیلی ناقصه. مثلا در مورد گوشی شیائومی 6 پرو با باتری 4000 میلی امپری چیزی گفته نشده.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH