48 ساعت با آخرین پرچم‌دار چینی‌ها؛ وان‌پلاس 6T وارد میدان می‌شود!

هنوز مدت زمان زیادی از عرضه وان‌پلاس 6T نگذشته است، اما سیل نقدهای مثبت در خصوص توانایی‌ها و عملکرد این هندست روان است. شاید پرچم‌دار جدید چینی‌ها طرفداران زیادی مانند خانواده میت 20 نداشته باشد، با این وجود باید اعتراف کنیم این محصول ویژگی‌های خاص خود را دارد که توانسته است با اتکا به آنها شخصیت خود را در دنیای اسمارت‌فون‌ها تعریف کند. با ما همراه باشید تا تجربه خود را از 48 ساعت کار کردن با آخرین دستپخت شرکت وان‌پلاس سهیم شوید.

یک طراحی بهتر

اول از همه وان‌پلاس دست به بهبود طراحی اسمارت‌فون خود زده است و در این راه بیشتر تمرکز آنها بر روی ناچ در بالای صفحه نمایش بوده است. مطمئن باشید در سال 2017 اسنشیال حتی تصورش را هم نمی‌کرد که روزی فناوری بکار رفته در هندستش تحت عنوان ناچ در عرض کمتر از یک سال تبدیل به ترند در دنیای گوشی‌های هوشمند شود. اگرچه بخش اعظم ترند شدن آن را باید مدیون اپل بود. در هر صورت در حال حاضر گوشی‌های اندرویدی و به خصوص پرچم‌داران، از این فناوری در صفحه نمایش خود استفاده کافی می‌برند و وان‌پلاس 6T نیز از این قاعده مستثنی نیست. البته پیش از این شاهد استفاده از ناچ در وان‌پلاس 6 بودیم، اما در نسخه جدید گوشی این برش بسیار کوچک‌تر شده است.

به لطف ناچ کوچک‌تر، صفحه نمایش بدون تغییر ابعاد از 6.28 در مدل قبلی به 6.4 اینچ در مدل جدید افزایش یافته است. تغییر ندادن ابعاد گوشی نیز به صورت بالقوه بسیار مثبت ارزیابی می‌شود؛ چرا که با همین ابعاد هم کار کردن با یک دست کمی سخت است.

با تمام این اوصاف نمی‌شود وان‌پلاس 6T را زیباترین گوشی حال حاضر دنیای اندروید به شمار آورد، اما به دیده انصاف این هندست طراحی جذابی دارد. در اینجا باید یادآور شویم که رنگ مشکی نیمه شب از این گوشی اثر انگشت را نیز به خود جذب نمی‌کند. به عبارت دیگر لازم نیست به هر جا که می‌روید دستمالی در جیب داشته باشید و به محض پیش آمدن فرصتی شروع به سابیدن گوشی هوشمند خود کنید!

عملکرد خوب حسگر اثر انگشت یکپارچه با صفحه نمایش

شرکت وان‌پلاس تقریبا در هر سال تنها دو مدل گوشی هوشمند معرفی می‌کند و انتقادی که همیشه به این شرکت وارد می‌شود در خصوص اعمال تغییرات جزیی در مدل‌های جدیدتر است. در سال جاری شرکت چینی برای تبرئه خود، در وان‌پلاس 6T از حسگر اثر انگشت یکپارچه با صفحه نمایش استفاده کرده که تغییر نسبتا بزرگی در مقایسه با مدل قبلی است. اگرچه فناوری مذکور هنوز هم تکنولوژی جدیدی محسوب می‌شود و به صورت گسترده مورد استفاده قرار نمی‌گیرد، اما به کارگیری آن در اسمارت‌فون‌هایی مانند ویوو Nex، میت RS و اخیرا در میت 20 پرو، فرصت خوبی را برای مقایسه فراهم خواهد کرد.

به صورت کلی می‌توان گفت حسگر به کار رفته در وان‌پلاس 6T عملکردی فوق‌العاده دارد و از این نظر به راحتی عنوان بهترین حسگر اثر انگشت یکپارچه با صفحه نمایش را در میان گوشی‌های هوشمند کسب می‌کند. استفاده از آن بسیار راحت و محل تعبیه آن در انتهای دستگاه کاربردی است. سرعت پاسخگویی آن نیز به 350 میلی‌ثانیه می‌رسد که با حسگرهای اثر انگشت معمولی تفاوت زیادی ندارد.

البته عملکرد بی‌نظیر این دستگاه به معنای بی‌نقص بودن آن نیست. یکی از ایرادات گرفته شده به این هندست در این خصوص، نبود بازخورد لامسه‌ای در صفحه نمایش است. همچنین حسگر اثر انگشت در زیر صفحه نمایش یک دوربین دارد که نیازمند فضایی برای تعبیه است و این فضا با حذف مینی‌جک به وجود آمده است.

سرعت عالی وان‌پلاس 6T

شاید برجسته‌ترین نکته در 48 ساعت اول کار با وان‌پلاس 6T مربوط به سرعت آن باشد. محصولات وان‌پلاس در این زمینه پیشینه بسیار خوبی دارند و این ویژگی مثبت در آخرین هندست چینی‌ها به اوج خود رسیده است. در مقایسه با دیگر پرچم‌داران، وان‌پلاس 6T عملکردی بدون لگ و روان دارد؛ کاربر می‌تواند به راحتی با برنامه‌ها کار کند و از قابلیت گیمینگ بی‌نظیر آن بهره‌مند شود. تکمیل‌کننده خبر خوب برای کاربران این است که وان‌پلاس 6T نه هنگام بازی و نه هنگام تماشای ویدیو داغ نمی‌کند.

باتری قدرتمند

گوشی جدید وان‌پلاس باتری بزرگ‌تری نسبت به اجداد خود دارد (3700 میلی‌آمپری) و این تغییر هنگام کار با آن به خوبی محسوس است. باتری وان‌پلاس 6T به خوبی می‌تواند از پس یک روز شلوغ برآید، ولی عدم پشتیبانی آن از شارژ سریع کمی ذوق خریداران آن را کور خواهد کرد.

عملکرد دوربین در این گوشی نیز قابل قبول است، اما فقط در همین حد: قابل قبول. علی‌رغم تلاش‌های صورت گرفته برای بهبود این بخش، که به عوان مثال در حالت شب نمود پیدا کرده، باید گفت هنوز هم دوربین وان‌پلاس 6T نمی‌تواند خروجی مناسبی را به خصوص در محیط‌هایی با نور کم در اختیار کاربر خود قرار دهد.

در پایان مطلب باید به موردی عجیب اشاره کنیم. شرکت عنوان کرده است که وان‌پلاس 6T ضد آب خواهد بود، اما این هندست گواهینامه‌های IP را که داشتن آن امروزه در پرچم‌داران به امری طبیعی بدل شده است، ندارد. این به معنی آن است که شرکت از صرف هزینه برای دریافت این گواهینامه صرف نظر کرده است.

روی هم رفته باز هم شاهد ارایه یک محصول قدرتمند دیگر از وان‌پلاس بودیم. روند پیشرفت شرکت همچنان رو به رشد است، اما هنوز هم در بعضی از بخش‌ها جای کار دارد. البته نباید از یاد ببریم که نقطه اتکای این محصولات همیشه بر قیمت آنها استوار بوده است. موردی که با توجه به قیمت بالای پرچم‌داران، باز هم می‌تواند موجب موفقیت شرکت و وان‌پلاس 6T شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH