توضیحات جدید هواوی پیرامون مشکلات مربوط به نمایشگر میت 20 پرو

مدت کوتاهی پس از انتشار یک پست در خصوص پاسخ هواوی به مشکلات نمایشگر اسمارت‌فون میت 20 پرو، سخنگوی این شرکت اعلام کرد که اطلاعیه اخیرا منتشر شده توسط یکی از مدیران انجمن بریتانیایی هواوی، بیانیه رسمی این کمپانی چینی محسوب نمی‌شود. در عین‌حال هواوی بیانیه رسمی خود را نیز ارایه نکرده است.

متن اصلی به شرح ذیل است:

مدت کوتاهی پس از آن‌که کاربران با گوشی‌های هواوی میت 20 پرو خود کار کردند، شاهد رشد فزاینده تعداد شکایات پیرامون یک مشکل عجیب در نمایشگر دستگاه بودیم. این موضوع در انجمن‌ها و شبکه‌های اجتماعی سروصدای زیادی به پا کرد و نهایتا هواوی نیز به آن پاسخ داد. اما در صورتی‌که جزو افراد متاثر از این مشکل هستید، احتمالا اظهارات هواوی برای شما خوشایند نخواهد بود.

“میت 20 پرو از یک نمایشگر اولد انعطاف‌پذیر با فناوری پیشرفته استفاده نموده و به منظور ارتقا تجربه بصری و حفظ آسایش کاربران از طراحی ویژه با لبه‌های خمیده بهره می‌گیرد. این موضوع هنگام تماشای نمایشگر از زوایای مختلف احتمالا موجب انحراف جزئی رنگ‌ها می‌شود. در شرایط نوری بسیار ضعیف و زمانی‌که روشنایی نمایشگر در سطح بسیار پایینی قرار دارد یا هنگام استفاده از تصاویر پس‌زمینه تاریک، این تفاوت‌ها می‌توانند اغراق‌آمیز باشند. در صورتی‌که نمایش رنگ‌ها، کاربری معمول شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد، با در دست داشتن گوشی خود به یکی از مراکز معتبر خدمات مشتریان مراجعه نمایید.”

هواوی اساسا اعلام می‌کند که این انحراف رنگ طبیعی بوده و تنها تحت شرایط خاصی قابل مشاهده است. با این‌حال این مشکل در مقایسه با سایر گوشی‌های مجهز به نمایشگرهای مشابه به وضوح شدیدتر است. کمپانی کماکان تایید می‌کند افرادی که از عملکرد نمایشگر گوشی خود ناراضی هستند بایستی جهت تعمیر یا تعویض هندست به مراکز خدمات هواوی مراجعه نمایند. در واقع پدیده انحراف رنگ در صورت وجود بایستی کلیه دستگاه‌ها و نه صرفا تعدادی از آن‌ها را تحت تاثیر قرار می‌داد.

ظاهرا این مشکل هنگام استفاده از تصاویر پس‌زمینه با رنگ خاکستری تیره یا بعضا سفید پدیدار می‌شود. همچنین در صورت استقرار شما در محیط‌های تاریک، پدیده مذکور با میزان روشنایی نمایشگر مرتبط بوده و تنها در اطراف لبه‌های صفحه‌نمایش بسیار مشهود خواهد بود. بر اساس اظهارات کاربران، این مشکل در میان دستگاه‌هایی با پنل‌های اولد ال‌جی شایع است؛ در حالی‌که هندست‌های مجهز به نمایشگرهای ساخت کمپانی BOE دچار چنین مشکلاتی نیستند.

           

برخی گزارشات ادعا می‌کنند که انحراف رنگ با گذشت زمان مشهودتر خواهد شد و بر اساس گمانه‌زنی‌ها این مشکل از چسب مورد استفاده هواوی برای نمایشگر گوشی ناشی می‌شود و هشتگ #gluegate نیز به همین دلیل ایجاد شده است. در گذشته نیز هندست‌های دیگری با چنین مشکلی دست به گریبان بوده‌اند، اما تولیدکنندگان این موضوع را رسما تایید کردند. در مورد میت 20 پرو ظاهرا هواوی از پذیرفتن مسئولیت شانه خالی کرده و یا همچنان مشغول انجام تحقیقات داخلی است.

به‌هرحال امیدواریم که کمپانی پیرامون این مشکل به‌طور کامل تحقیق نموده و در آینده نزدیک، بیانیه قاطعانه‌تری را منتشر کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH