گوگل 13 بدافزار را که در قالب بازی عرضه شده بودند، از پلی استور پاک کرد

پس از آن که Lukas Stefanko، محقق شرکت امنیتی ESET، پرده از 13 بدافزاری برداشت که در قالب بازی بر روی پلی استور عرضه شده بودند، امروز گوگل در اقدامی تمامی این اپلیکیشن‌ها را حذف کرد. Stefanko متوجه شده بود که این نرم‌افزارها در واقع بر روی هندست malware نصب می‌کنند و این موضوع را در توییت‌های خود ابراز کرد. 13 اپلیکیشن یاد شده بیش از 580 هزار بار از طرف کاربران دریافت شده بودند.

افرادی که این بازی‌ها را نصب کرده بودند، فکر می‌کردند در حال نصب یک بازی اتومبیل‌رانی و مسابقه‌ای هستند، اما در هر بار باز کردن آنها نرم‌افزار بدون هیچ دلیلی متوقف می‌شد. هنوز مشخص نیست این بدافزارها با چه هدف مشخصی طراحی شده بودند، اما به اینترنت دستگاه میزبان دسترسی داشته‌اند و با دزدیدن اطلاعات شخصی از طریق اینترنت آنها را ارسال می‌کردند. تمامی این بازی‌ها تحت نام یک گسترش‌دهنده به نام Luiz O Pinto ثبت شده بودند و بر اساس پیگیری‌های Stefanko رد وی به شخصی در استانبول با نام Mert Ozek برمی‌گردد.

در سال گذشته گوگل حدود 700 هزار بدافزار را که در قالب اپلیکیشن بر روی پلی استور بارگذاری شده بودند، حذف کرد. البته که این مساله بسیار خوشایند است، اما بهترین وجه آن خواهد بود که گوگل با اتخاذ سیاست‌هایی از بارگذاری این نرم‌افزارها در همان وهله اول جلوگیری کند. تا آن زمان بهتر است کاربران اندرویدی با احتیاط بیشتری نسبت به دریافت و نصب برنامه‌های مختلف اقدام کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH