قابلیت تطبیق روشنایی اندروید از یادگیری ماشینی بهره می‌گیرد!

در حال حاضر گوشی‌های هوشمند در بخش جلویی از حسگر‌های نوری بهره می‌برند تا با کمک آنها میزان نور محیط اندازه‌گیری شده و سطح روشنایی صفحه‌نمایش گوشی، تنظیم گردد. تا اینجای کار همه‌ چیز خوب پیش رفته است ولی گوگل با معرفی اندروید پای جزییات بیشتری از قابلیت یادگیری ماشینی در دسترس قرار داده است که می‌تواند به کسب تجربه لذت بخش‌تر و کاراتری از این توانایی، کمک نماید.

اندروید

در حال حاضر کاربران اگر مایل باشند بسته به سلیقه و نیاز خودشان میزان روشنایی نمایشگر گوشی را تنظیم کنند باید به صورت دستی با استفاده از نوار لغزنده تنظیمات روشنایی، این کار را انجام دهند. ولی با ورود قابلیت تطبیق روشنایی (Adaptive Brightness) و یادگیری ماشینی، سیستم عامل اندروید می‌تواند بیاموزد سلیقه کاربر چیست و مطابق با آن تنظیمات اتوماتیک را به صورت شخصی‌سازی شده برای کاربر انجام دهد.

براساس گفته شرکت گوگل، این ویژگی می‌تواند بهترین تنظیمات روشنایی نمایشگر را هم در محیط روشن و هم در فضای تاریک، مطابق با نزدیک‌ترین حالت به سلیقه مالک گوشی، تشخیص داده و اعمال نماید. زیرا کاربر با تنظیمات دستی که پیش از این انجام داده بود به اندروید آموخته است که تمایل دارد نمایشگر گوشی چه سطح از روشنایی را داشته باشد. نرم‌افزار با فراگیری این تجربه‌ها در ادامه کمتر به کمک کاربر نیاز خواهد داشت و از سوی دیگر نیز در آینده، کاربر هم کمتر مجبور به انجام دستی تنظیمات خواهد شد.

در هر حال شاید به نظر برسد که این قابلیت کمی سطحی و پیش‌پا افتاده به نظر برسد و طبیعتا کاربران توقع بیشتری از یادگیری ماشینی داشته باشند ولی گوگل معتقد است روشنایی صفحه نمایش یکی از آن مواردی است که همواره باید تنظیم گردد و این اولین گام برای حرکت و پیشرفت به سمت تحقق اهداف بلندپروازنه‌تر خواهد بود. در حقیقت باید اعتراف کنیم که چشم‌انداز ما از این ایده کاملا هوشمندانه، رسیدن به امکان برقراری ارتباطی واقعی بین کاربر و گوشی هوشمندش است! به همین منظور گوگل تمام تمرکز خود را برای عملی کردن این هدف به کار گرفته است.

اندروید

همانطور که احتمالا خبر دارید ویژگی تطبیق روشنایی بخشی از به‌روزرسانی اندروید پای بوده که اکنون در گوشی‌های پیکسل در دسترس کاربران قرار گرفته است. به علاوه گوگل در تلاش است تا به کمک دیگر شرکت‌های بزرگ سازنده گوشی‌های اندرویدی، بتوانند این قابلیت را در سایر گوشی‌های اندرویدی موجود در بازار نیز اجرایی کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH