سامسونگ تولید انبوه پنل‌های حفره‌دار را آغاز می‌کند؛ احتمال ادامه تولید نمایشگرهای اولد انعطاف‌پذیر

هواوی با عرضه گوشی مجهز به نمایشگر حفره‌دار خود طی ماه آینده احتمالا در بازار از سامسونگ پیشی خواهد گرفت. اما بر اساس گزارشات رسانه‌های کره‌ای، سامسونگ کماکان عنوان تولیدکننده برتر نمایشگرهای اولد انحصاری و فوق گران‌قیمت را در اختیار خواهد داشت. کمپانی این نمایشگرها را Infinity-O نام‌گذاری کرده است و احتمالا از آن‌ها طی ماه آینده در قالب یکی از هندست‌های میان‌رده سری A خود رونمایی خواهد کرد. البته در تولید این دستگاه از یک پنل LCD ارزان‌قیمت‌تر استفاده خواهد شد.

حداقل از منظر مهندسی، ایجاد یک حفره بر روی صفحه و نمایش تصویر در اطراف آن در مقایسه با به‌کارگیری حاشیه فوقانی موسوم به ناچ به‌مراتب دشوارتر خواهد بود. حفره مربوط به دوربین جلویی دستگاه بایستی با دقت فوق‌العاده بالا و از طریق مته‌های لیزری ایجاد شود. در این میان سامسونگ به‌جای نصب ماشین‌های جدید و ایجاد اخلال در فرآیند تولید موفق به یافتن روشی جهت استفاده از تجهیزات لیزری فعلی برای آماده‌سازی زنجیره نمایشگرهای اولد کنونی خود شده است.

همچنین کمپانی ادعا کرده است که با هدف حفظ کارکرد کامل نمایشگر، مهارت دفع رسوبات مواد آلی در محیط اطراف حفره را کسب نموده و نسبت به پر کردن شکاف میان حفره و حاشیه اطراف قاب از طریق پرتوهای لیزری توجه ویژه‌ای داشته است. فرآیند ایجاد حفره در ناحیه فعال (HIAA) برای نمایشگرهای اولد انعطاف‌پذیر سامسونگ توسعه یافته است که پیش از افزایش توان رقابتی، منفعتی 1 یا 2 ساله را برای کمپانی به ارمغان خواهد آورد؛ زیرا سامسونگ تنها تولیدکننده‌ای است که در زمینه تولید نمایشگرهای اولد انعطاف‌پذیر و خمیده، تجارب ارزشمندی را در اختیار دارد.

سایر تولیدکنندگان پنل‌های اولد قادر به تولید این قبیل نمایشگرها با چنین سطح کیفی نیستند (تنها کافیست مشکلات مربوط به نمایش رنگ سبز در برخی نمایشگرهای گوشی میت 20 پرو که توسط ال‌جی تولید شده‌اند را مدنظر قرار دهید). لذا احتمالا آن‌ها ناچار خواهند بود تا فناوری نمایشگر حفره‌دار را بر روی پنل‌های اولد یا LCD مستحکمی که برای ایجاد حفره چندان مناسب نیستند، به‌کارگیری نمایند.

بنابراین هنگامی‌که اسمارت‌فون گلکسی A8s یا گوشی هواوی با نمایشگر حفره‌دار روانه بازار می‌شوند، احتمالا همچنان از نمایشگرهای LCD یا اولد ساخت کمپانی BOE بهره خواهند برد. مدل‌های مختلف گلکسی S10 از فناوری اختصاصی HIAA سامسونگ برای نمایشگرهای اولد انعطاف‌پذیر استفاده خواهند کرد. بر اساس گزارشات، کمپانی پیش‌تر تولید انبوه پنل‌های حفره‌دار گلکسی A8s را آغاز نموده است؛ بنابراین انتظار می‌رود که این نمایشگرها در آینده‌ای بسیار نزدیک و ابتدا همراه با اسمارت‌فون گلکسی S10 معرفی شوند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH