آی‌فون XR

آی‌فون XR به بالاترین میزان فروش در تاریخ فروش آی‌فون دست یافته است!

طبق اظهار نظر گرک جوسویک، معاون ارشد بخش بازاریابی و فروش اپل، آی‌فون XR به رکورد بیشترین میزان فروش از زمان تولید گوشی آی‌فون دست یافته است. او در مصاحبه خود با CNET ادعا کرد این مدل، محبوب‌ترین آی‌فون ساخته شده تا به امروز است که در دسترس کاربران قرار گرفته است!

آی‌فون XR

به نظر می‌رسد این صحبت‌های عجیب‌ بیشتر پاسخی به شایعات مربوط به پایین‌ بودن غیر معمول میزان فروش آی‌فون است که منجر به اختلالاتی در معاملات مرتبط با گوشی آی‌فون XR در ژاپن شد. با این حال از آنجاییکه اپل هرگز شمار هندست‌های به فروش رفته خود را منتشر نمی‌نماید (به نظر نمی‌رسد در آینده نیز چنین کاری انجام دهد)، بنابراین اثبات این ادعا بسیار سخت است و نگاهی به میزان پایین تقاضا برای آی‌فون و کاهش تولید، این ادعا را زیر سوال برده است.

البته با توجه به ویژگی‌های این مدل، منطقی به نظر می‌رسد که آی‌فون XR بتواند در بخش فروش، گوی سبقت را از دیگر برادرانش برباید ولی با این حال این دلیل نمی‌تواند سندی برای اثبات این سخنان محسوب گردد. در واقع با نگاه به آی‌فون‌های XS و XS Max که به عنوان جایگزین‌هایی برای گوشی‌های آی‌فون 8 و آی‌فون 10 وارد باز شده‌اند، آنها آن‌قدر دستگاه‌های گران‌قیمتی محسوب می‌شوند که طبیعی است آی‌فون XR به درصد فروش بالاتری رسیده باشد ولی در حد محبوب‌ترین آی‌فون تاریخ؟!

حتی در این شرایط هم مشتریان آنقدر مشتاق نیستند که گوشی به ظاهر ارزان قیمت آی‌فون XR را که در مقایسه با اغلب گوشی‌های پرچم‌دار اندرویدی دارای قیمت‌ بالاتری است، چشم و گوش بسته بخرند. به خصوص اینکه گوشی‌هایی مانند وان‌پلاس 6T، شیائومی و هواوی با عرضه هندست‌های مشابه، قدرتمند‌تر و بسیار ارزان‌تر، حق انتخاب و تجربه فوق‌العاده‌ای را برای مشتریان فراهم آورده‌اند. به عبارت دیگر آی‌فون XR در مقابل این رقبای اندرویدی قدرتمند، برگ برنده‌ای برای عرضه به مشتریان ندارد، پس بنابراین برخلاف ادعای اپل، نمی‌توان از آن انتظار معجزه و رکوردشکنی داشت!

البته با توجه به کاهش شدید فروش محصولات، این ادعای مضحک، بد‌ترین مشکل اپل نخواهد بود. در حقیقت آنقدر گوشی آی‌فون در انبار‌ها روی دست اپل باقی مانده است که اگر شرکت بتواند سقف همیشگی فروش خود را داشته باشد باید کلاهش را به هوا بیاندازد!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH