رندرهای جدید اکسپریا XZ4 منتشر شد؛ یک گوشی سه دوربینه با نمایشگری کشیده!

در رندرهای پیشین گوشی اکسپریا XZ4 یک هندست دراز و کشیده را شاهد بودیم که دوربین اصلی سه‌گانه در قاب پشتی آن به چشم می‌خورد. حال اطلاعات جدیدی درباره نحوه طراحی پرچمدار بعدی سونی به دست آمده که در حقیقت این بار از رندرهای قاب محافظ آن حاصل شده است.

این تصاویر که توسط طراحان معروف CAD منتشر شده، نشان می‌دهند که گوشی اکسپریا XZ4 سونی نمایشگری با نسبت تصویر 21 به 9 خواهد داشت. این نسبت تصویر نه تنها در هیچ‌یک از دیوایس‌های کنونی و حال حاضر بازار موبایل وجود نداشته است، بلکه رکورد گوشی خاطره‌انگیز LG BL40 New Chocolate را نیز شکسته است. جدای از این، اطلاعات دیگری نیز به لطف این تصاویر فاش می‌شود که داشته‌ها و نداشته‌های ظاهری شمشیر به دست جدید سامورایی‌ها را به ما نشان می‌دهد. همان‌گونه که در تصاویر مشخص است، برشی برای دکمه پاور تعبیه شده و دیگر دکمه‌ها (همانند دکمه شاتر دوربین) نیز پوشیده شده است. شایعات قبلی اشاره به این داشتند که حسگر اثر انگشت این گوشی در بدنه کناری آن و درون دکمه پاور جای خواهد گرفت که این تصاویر تاییدکننده این گفته‌هاست.

در قسمت پایینی بدنه می‌توان دریچه اسپیکر صدا را مشاهده کرد. ظاهرا شایعات اخیر درباره عدم وجود اسپیکر جلویی در این دستگاه نیز درست بوده است. به جز دریچه اسپیکر اصلی، درگاه USB-C و میکروفون دوم نیز در این قسمت دیده می‌شوند. در قسمت فوقانی نیز تنها میکروفون اصلی این دستگاه قابل رویت است. به این ترتیب پرچمدار بعدی سونی فاقد درگاه 3.5 میلی‌متری صدا خواهد بود. با وجود آن‌که بیش از دو سال از متداول شدن نمایشگرهای کشیده و دراز با نسبت تصویر بالا و استفاده از دوربین‌های چندگانه در گوشی‌های هوشمند می‌گذرد، اما شرکت محبوب سونی تنها چند ماه است که به این ترند روی آورده است.

البته سونی هنوز هیچ دستگاهی با دوربین سه‌گانه و یا نسبت تصویر بیش‌تر از 18 به 9 روانه بازار نکرده و این احتمال بالاست که اکسپریا XZ4 اولین گوشی این کمپانی با ترندهای به‌روز صنعت موبایل باشد. شاید سونی پس از مدت‌ها ناکامی قصد داشته باشد اوایل سال 2019 میلادی برای رقبای خود خط و نشان بکشد. ما نیز منتظریم تا ببینیم وجود نمایشگری با اندازه 6.5 اینچ و دوربین سه‌گانه در گوشی پرچمدار شرکتی که غول صنعت دوربین جهان محسوب می‌شود، تا چه اندازه کارساز و راه‌گشا خواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH