هواوی خبر توسعه سیستم‌عامل اختصاصی این کمپانی برای جانشینی اندروید را تایید کرد!

زمانی که توافق هواوی با اپراتور AT&T برای عرضه اسمارت‌فون‌های این کمپانی توسط دولت ایالات متحده آمریکا وتو شد، چینی‌ها از این تصمیم آسیب شدیدی دیدند؛ زیرا این کمپانی برای رسیدن به صدر پروفروش‌ترین کمپانی‌های تولیدکننده تلفن در جهان، حساب ویژه‌ای روی فروش محصولات خود در این کشور باز کرده بود. تحریم‌های آمریکا و تبلیغات منفی علیه این کمپانی، چینی‌ها را بر آن داشته که با روش‌هایی مانند توسعه سیستم‌عامل اختصاصی خود همه این موانع را از پیش رو بردارند.

اگرچه هواوی تمام ادعاها درخصوص جاسوسی و سرقت اطلاعات را رد کرد، اما نمی‌توان تاثیر منفی جبهه‌گیری غربی‌ها و بهانه تراشی‌های آن‌ها بر کسب وکار این کمپانی را انکار کرد. آمریکایی‌ها نه تنها شرکت‌های داخلی خود، بلکه کشورهای متحد خود را نیز تحت فشار قرار دادند تا از به‌کارگیری تجهیزات و لوازم تولید شده در کشور چین خودداری کنند. برای همین هواوی فکر روزهای بدتر از این را هم کرده و قصد دارد خود را برای سناریوهای احتمالی آینده نیز آماده کند. برای مثال حتی ممکن است کمپانی گوگل به دلیل تحریم‌های ایالات متحده، ارایه سرویس‌ها و خدمات خود (مانند سیستم‌عامل اندروید) را بر روی محصولات هواوی متوقف کند.

اگر چه هواوی در صورت اعمال تحریم‌های جامع و قطع دسترسی به قطعات سخت‌افزاری مشکلی بابت تامین ابزارهای مورد نیاز خود نخواهد داشت (به لطف وجود تولیدکنندگان چینی و پردازنده اختصاصی کایرین)، اما در بحث نرم‌افزاری تا به امروز هیچ جانشینی برای اندروید و دیگر سرویس‌های غربی وجود نداشته است. با این حال اخیرا هواوی تایید کرده که در حال توسعه یک سیستم‌عامل اختصاصی برای محصولات خود است تا جانشین سیستم‌عامل اندروید در گوشی‌های این کمپانی شود. اگر چه این موضوع در گذشته نیز مطرح شده بود، اما تایید این خبر توسط نایب رییس بخش محصولات هواوی وجهه‌ای تازه به این قضیه داده است.

بد نیست بدانید کمپانی گوگل مدت‌هاست که در حال کار بر روی یک سیستم‌عامل جدید به نام فیوشا (Fuchsia) است. با خبر شدیم که هفته گذشته یک سری تغییرات توسط مهندسین هواوی در این پروژه اعمال شده که نکته جالبی در بر داشته است. در حقیقت این تغییرات تاییدکننده این موضوع بودند که سیستم‌عامل فیوشا در حال تست شدن بر روی گوشی هواوی آنر پلی بوده است. مهندسان هواوی در این تغییرات سعی در سازگار کردن سیستم‌عامل فیوشا با چیپست کایرین 970 را داشته و قصد داشتند گوشی آنر پلی را با این سیستم‌عامل راه‌اندازی کنند که ظاهرا در انجام آن موفق بوده‌اند.

این یعنی در آینده نزدیک باید شاهد سازگار شدن گوشی‌هایی مانند سری هواوی میت 10 با این سیستم‌عامل جدید باشیم. طبق برخی از گزارشات اخیر، کمپانی گوگل اذعان کرده هنوز چند سال به تجاری‌سازی و آماده شدن نسخه نهایی سیستم‌عامل جدید فیوشا برای عرضه عمومی باقی مانده است. هم‌چنین گوگل اعلام کرده که پیش از گوشی آنر پلی، سیستم‌عامل فیوشا را بر روی محصولاتی مانند پیکسل بوک و برخی از تلفن‌های همراه دیگر آزمایش کرده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH