نرخ استفاده از آی‌فون‌های جدید در مقایسه با سال گذشته پایین‌تر است

ادعاهای متنوعی وجود دارند که نشان می‌دهند آی‌فون‌های جدید سال 2018 اپل شامل آی‌فون XS ،XS مکس و XR به اندازه مطلوب اپل و سرمایه‌گذاران آن فروخته نمی‌شوند. با توجه به این‌که اپل تصمیم گرفته تا از این پس آمار فروش آی‌فون‌های خود را منتشر نکند؛ لذا هرگز نمی‌توان با اطمینان 100 درصدی پیرامون تعداد دستگاه‌های به فروش رفته کمپانی صحبت کرد.

با این‌حال به‌نظر می‌رسد که جدیدترین داده‌های وب‌سایت Mixpanel (به نقل از وب‌سایت 9to5Mac) تا حدود زیادی گزارشات منتشر شده در خصوص فروش ضعیف آی‌فون‌ها را تایید می‌نماید. همان‌طور که در نمودار فوق مشاهده می‌کنید، منحنی‌های بالایی به گوشی‌های آی‌فون 8، 8 پلاس و آی‌فون X تعلق دارند؛ در حالی‌که 3 منحنی پایینی متعلق به آی‌فون XS، آی‌فون XS مکس و آی‌فون XR هستند.

اختلاف در میزان استفاده از این هندست‌ها و شکاف عظیم میان آن‌ها به‌وضوح قابل تشخیص است. در صورت مقایسه آی‌فون‌های 8، 8 پلاس و آی‌فون X با گوشی‌های آی‌فون 7 و آی‌فون 7 پلاس این مساله مشهودتر خواهد شد. در واقع می‌توان مشاهده کرد که آی‌فون X در مقوله میزان کاربری از آی‌فون‌های سال 2016 پیشی گرفته است. البته بایستی صادقانه خاطرنشان کرد که از آغاز فروش آی‌فون‌های 2018 اپل تنها 2 تا 3 ماه زمان می‌گذرد و همان‌طور که همگی می‌دانیم به احتمال فراوان استفاده از این هندست‌ها با گذر زمان افزایش خواهد یافت و سیر صعودی گراف نیز موید همین فرضیه است. اما هنوز مشخص نیست که آیا این آی‌فون‌ها قادر به دستیابی یا شکستن رکورد مدل‌های سال گذشته خواهند بود یا خیر. گفته می‌شود که آی‌فون‌های جدید اپل بسیار گران‌قیمت هستند و به همین دلیل ممکن است ضرورتا فروش بالایی نداشته باشند. بدون شک این هندست‌ها از حاشیه سودآوری بالاتری برخوردار هستند و کماکان انتظار می‌رود که اپل با فروش آن‌ها به سود مناسبی دست پیدا کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH