اپل در تلاش است تا قابلیت تماس گروهی در FaceTime را واقع‌گرایانه‌تر کند

یکی از آخرین قابلیت‌هایی که اپل در نسخه‌های جدید iOS و macOS معرفی کرد، قابلیت تماس گروهی در FaceTime بود. این ویژگی یکی از مورد انتظارترین قابلیت‌هایی بود که کوپرتینویی‌ها قول آن را مدت‌ها پیش به کاربران خود داده بودند و حالا در دسترس است. فرض اولیه در این خصوص آن است که به مانند هر گونه گفتگوی دسته جمعی، تماس تصویری و صوتی گروهی نیز به علت صحبت کردن چند نفر با هم کمی آشفته خواهد بود.

در هر صورت پتنت جدیدی توسط AppleInsider کشف شده، که نشان می‌دهد اپل به دنبال آن است تا راه‌هایی را به وجود آورد که شنونده بتواند راحت‌تر بفهمد با چه کسی صحبت می‌کند. ایده اولیه پشت این فناوری نیز آن است که شخص در اتاقی شلوغ بر اساس جایی که ایستاده می‌تواند صداهای مختلفی را که از هر جهت می‌آیند، گوش کند. به عبارت دیگر، بر اساس این پتنت، تماس‌ها از طرف هر کاربری به کانال‌هایی جدا تقسیم می‌شوند. سپس این کانال‌ها به سیستمی هدایت خواهند شد که توانایی شبیه‌سازی محیط مجازی صوتی را دارد. این سیستم مشخصات و ویژگی‌های آواشنودی محیط محلی افراد را خلق کرده و این حس را منتقل می‌کند که دیگر اعضای حاضر در FaceTime در یک اتاق با شخص هستند.

هنوز مشخص نیست که اپل برنامه‌ای برای اجرایی کردن این پتنت داشته باشد. شاید عملی شدن یا نشدن آن رابطه مستقیمی با استقبال کاربران از قابلیت جدید FaceTime داشته باشد. روی هم رفته باید گفت ایده اپل، ایده جالبی است و شاید به زودی شاهد آن باشیم که شرکت‌های رقیب در برنامه‌های خود از آن استفاده کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH