اندازه نمایشگر تمام گوشی‌های سری گلکسی S10 و گلکسی نوت 10 سامسونگ مشخص شد

چیزی به پایان سال 2018 نمانده و تا چند روز دیگر وارد سالی می‌شویم که گوشی‌هایی هم چون گلکسی S10 و گلکسی نوت 10 مورد انتظارترین محصولات سامسونگ در این سال هستند. در جدیدترین شایعات مربوط به کهکشانی‌های آتی این کمپانی، یکی از افشاگران معروف این حوزه که سابقه خوبی در پیش‌بینی محصولات کره‌ای‌ها دارد، اقدام به فاش کردن اندازه دقیق نمایشگر تمامی مدل‌های سری گلکسی S10 و البته فبلت هیجان‌انگیز گلکسی نوت 10 کرده است. تا پایان همراه آی‌تی‌رسان باشید.

این افشاگر مشهور که با نام Ice Universe شناخته می‌شود، اخیرا توییتی منتشر کرده و در آن اندازه دقیق گوشی‌های خانواده گلکسی S10 را اعلام کرده و چیزی که بیش‌تر جالب توجه بوده است، اندازه‌ای است که وی برای نمایشگر گوشی گلکسی نوت 10 بیان کرد. آن‌طور که این فرد ادعا کرده، اندازه گوشی‌های پرچمدار سامسونگ در سال 2019 به شرح زیر خواهد بود.

  • گلکسی S10 لایت: 5.75 اینچ
  • گلکسی S10 (نسخه استاندارد): 6.11 اینچ
  • گلکسی S10 پلاس: 6.44 اینچ
  • گلکسی S10 (نسخه 5G): 6.66 اینچ
  • گلکسی نوت 10: 6.75 اینچ

چند وقت پیش گزارشی منتشر شد با این مضمون که گوشی گلکسی نوت 10 نمایشگری با اندازه 6.66 اینچ خواهد داشت اما این فرد اندازه‌ای بیش از رقم پیش‌بینی شده را برای این گوشی پرچمدار اعلام کرده است. انتظار داریم تغییر برخی تصمیمات از سوی مدیریت بخش موبایل سامسونگ یکی از دلایل این اختلاف باشد. در هر صورت اگر گوشی گلکسی نوت 10 دارای طراحی مشابه و حاشیه‌هایی برابر با پرچمداران جدید سری گلکسی S10 باشد و اگر در آن از پنل اینفینیتی O برای تعبیه دوربین سلفی در یک حفره کوچک استفاده نشود، افزایش اندازه نمایشگر آن به 6.75 اینچ به گونه‌ای خواهد بود که باز هم ابعاد کلی این دستگاه از گوشی گلکسی نوت 9 فعلی بیش‌تر نخواهد شد.

اما یکی دیگر از چیزهایی که جلب توجه می‌کند، نسخه 5G گلکسی S10 است که اندازه نمایشگر آن تنها کمی کوچک‌تر از غول جدید سری نوت خواهد بود. یکی از دلایلی که می‌تواند توجیه‌کننده وجود تفاوت در اندازه نسخه معمولی و 5G سری گلکسی S10 باشد، این موضوع است که گوشی‌های مجهز به فناوری 5G به منظور مقابله با حرارت ناشی از فعالیت مودم‌های داخلی به فضای بیش‌تری برای دفع این گرما نیاز دارند. حتی کارشناسان صنعتی به کمپانی‌هایی هم‌چون هواوی، شیائومی و وان‌پلاس هشدار دادند که از راه کارهای پیشرفته‌ای برای خنک نگه داشتن گوشی‌های مجهز به فناوری 5G خود استفاده کنند تا مانع از افزایش دما بیش از حد در این دستگاه‌ها شوند.

گوشی گلکسی نوت 9 سامسونگ

همین تفاوت اندک در اندازه نمایشگر یکی از مزایایی است که موجب می‌شود میزان حرارت تولید شده در گوشی‌های دارای فناوری شبکه 5G در محدوده تعیین شده قرار داشته باشد. پیش‌بینی می‌شود تمامی این دیوایس‌ها مجهز به چیپست اسنپدراگون 855 و اگزینوس 9820 باشند. ضمن آن‌که نسخه 5G چند ماه بعد و برای برخی بازارهای خاص نظیر ایالات متحده و کره‌جنوبی معرفی خواهد شد. هم‌چنین انتظار داریم سامسونگ از گوشی‌های سری گلکسی S10 در ماه فوریه و از گوشی گلکسی نوت 10 نیز در ماه آگوست رونمایی کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH