اپل احتمالا در آی‌فون‌های سال 2020 خود از سامسونگ کپی‌برداری می‌کند!

تولیدکنندگانی نظیر سامسونگ و هواوی به منظور افزایش حداکثری نسبت ابعاد نمایشگر به بدنه در اسمارت‌فون‌ها از فناوری نمایشگر حفره‌دار استفاده کردند. بر اساس شایعات، شرکت اپل نیز سری آی‌فون‌های سال 2020 خود را با همین نمایشگرها عرضه می‌کند. در همین راستا سال گذشته کمپانی از یک الگوی طراحی بازنگری شده رونمایی کرد.

در سال 2017 غول فناوری آمریکایی دکمه هوم را حذف نمود و آی‌فون X خود را با نمایشگر لبه‌به‌لبه و یکپارچه معرفی کرد. ناچ تعبیه شده بر روی این نمایشگر از اجزای دوربین TrueDepth میزبانی می‌کند. اکنون به‌نظر می‌رسد که اپل به استفاده از این ناچ ادامه خواهد داد؛ اما در آینده می‌توان شاهد تولید آی‌فون‌هایی بود که در پنل جلویی به‌صورت پیوسته از نمایشگری با تنها یک حفره دوربین بهره می‌گیرند.

بر اساس گزارشات، اپل در آی‌فون سال 2020 خود از تراشه‌هایی با قابلیت پشتیبانی از باند فرکانسی 5G استفاده خواهد کرد

به عقیده یک خبرچین معروف با نام Ice Universe، خانواده آی‌فون 2019 اپل کماکان از ناچ بهره‌مند خواهند شد؛ اما با توجه به اطلاعات وی تا به این لحظه، سری آی‌فون‌های سال 2020 داستان متفاوتی داشته و از نمایشگرهای حفره‌دار استفاده خواهند کرد. این پدیده با توجه به تعلل اپل در به‌کارگیری جدیدترین رویکردهای طراحی نظیر فناوری نمایشگر حفره‌دار قابل استدلال است. بعلاوه کمپانی می‌تواند تا زمان بلوغ این اشکال از نمایشگرها در بازار منتظر بماند.

به‌نظر می‌رسد که فرآیند تولید نمایشگر اولد با حفره مخصوص دوربین و استفاده از آن در مدل‌های گران‌قیمت‌تر بسیار پرهزینه باشد. بنابراین احتمالا اپل چندین تامین‌کننده مختلف از قبیل سامسونگ را مدنظر قرار خواهد داد. غول کره‌ای برای تولید تعداد بالایی از این نمایشگرها با طراحی بی‌نظیر اشتیاق فراوانی خواهد داشت.

موضوع جالب‌توجه این است که اپل اعلام کرده آی‌فون‌های 5G خود را در سال 2020 عرضه می‌کند. بر اساس یک شایعه، اپل از پیشرفت شرکت اینتل در حوزه تراشه‌های بیس‌باند 5G ناخرسند است و به همین دلیل انتظار می‌رود که در آینده مودم‌های بومی خود را ارایه نماید. از سوی دیگر رقبای اپل پرچم‌داران 5G خود را در سال 2019 عرضه خواهند کرد. اما غول آمریکایی احتمالا با اقدامی هوشمندانه از این فضا فاصله می‌گیرد. کارشناسان حوزه صنعت در خصوص عدم بهره‌مندی فوری از مزایای خریداری اسمارت‌فون‌های 5G در سال 2019 به مشتریان هشدار داده‌اند. در عوض مشتریان طی سال 2020 از ارتباطات فوق‌العاده پرسرعت بهره‌مند خواهند شد. در این دوره راه‌اندازی بخش عمده‌ای از تجهیزات شبکه 5G تکمیل می‌شود. یک مدل از آی‌فون‌های سال 2019 با دوربین پشتی سه‌گانه عرضه خواهد شد و در صورت نیاز اپل در آی‌فون سال 2020 خود از سیستم دوربین چهارگانه بهره خواهد برد. به نظر شما آی‌فون سری 2020 چه تغییرات دیگری را شامل می‌شود؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH