سامسونگ و اپل بیش‌ترین فروش اسمارت‌فون‌های ممتاز طی 3 ماهه سوم سال 2018 را به خود اختصاص دادند

بر اساس داده‌های گردآوری شده توسط موسسه Counterpoint Research فروش جهانی اسمارت‌فون‌ها طی 3 ماهه سوم سال 2018 افت 5 درصدی را تجربه کرد. اما همان‌طور که جدیدترین گزارش این موسسه اعلام شده، میزان فروش هندست‌های ممتاز با رشد چشمگیری مواجه شده است.

طی ماه‌های جولای، آگوست و سپتامبر، اسمارت‌فون‌های 400 دلاری یا گران‌قیمت‌تر سهم 22 درصدی از بازار جهانی اسمارت‌فون را به خود اختصاص دادند. این رقم نشان‌دهنده رشد 19 درصدی نسبت به سال گذشته است. به‌طورکلی تقریبا نیمی از هندست‌های فروخته شده طی این 3 ماهه متعلق به گوشی‌های آی‌فون اپل بود. سامسونگ ضمن دستیابی به سهم 22 درصدی با فاصله زیادی اپل را تعقیب نموده و در رتبه دوم قرار گرفته است. هواوی نیز با کسب سهم 12 درصدی در جایگاه سوم قرار دارد. این غول چینی برای نخستین بار به نرخ فروش 2 رقمی دست یافته است.

اسمارت‌فون‌های سامسونگ گلکسی‌ نوت 9 و اپل آی‌فون XS مکس

با تقسیم‌بندی اسمارت‌فون‌ها بر اساس قیمت، سهم سامسونگ از بازار اسمارت‌فون‌های 400 تا 600 دلاری معادل 25 درصد خواهد بود که رقم چشمگیری به‌شمار می‌آید. از سوی دیگر اپل و هواوی به ترتیب با سهم 21 و 17 درصدی رتبه‌های دوم و سوم را تصاحب نمودند. ویوو و اوپو به لطف محبوبیت خود در چین در جایگاه چهارم و پنجم قرار گرفتند؛ در حالی‌که شیائومی با سهم 6 درصدی از بازار رتبه ششم را به خود اختصاص داد.

در گروه محصولات ممتاز 600 تا 800 دلاری با پدیده‌ای نه‌چندان شگفت‌آور مواجه هستیم و بار دیگر اپل و سامسونگ سهم ترکیبی 82 درصدی را کسب کردند. با این‌حال تنها اپل موفق شد محبوبیت خود در بازار اسمارت‌فون‌های گران‌تر از 800 دلار را حفظ نماید. در واقع به لطف عرضه آ‌ی‌فون X در سال گذشته و گوشی‌های جدیدتر آی‌فون XS و آی‌فون XS مکس، هندست‌های اپل سهم چشمگیر 79 درصدی از کل فروش این حوزه را در اختیار گرفتند.

کمپانی وان‌پلاس در فهرست 5 برند اسمارت‌فونی پرفروش جهان قرار نگرفته است؛ اما علی‌رغم این موضوع موسسه Counterpoint Research معتقد است که این شرکت به لطف محبوبیت خود در هندوستان، چین و بریتانیا به‌عنوان یکی از سریع‌ترین برندهای روبه‌رشد در طیف محصولات 400 تا 600 دلاری محسوب می‌شود. از سوی دیگر در 3 ماهه سوم سال 2018 گوگل کماکان به حضور فزآینده خود در بازار اسمارت‌فون ادامه داد و نام خود را به‌عنوان یکی از 5 برند برتر در اروپای غربی و آمریکای شمالی مطرح کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH