امتیاز تراشه کوالکام اسنپ‌دراگون 855 در گیک‌بنچ به‌صورت آنلاین منتشر شد

ماه گذشته کمپانی کوالکام از تراشه پرچم‌دار نسل آینده خود با نام اسنپ‌دراگون 855 برای اسمارت‌فون‌های رده‌ بالا رونمایی کرد. این تراشه نخستین پلتفرم تجاری موبایل با قابلیت پشتیبانی از شبکه 5G محسوب می‌شود.

اکنون پیش از عرضه اسمارت‌فون‌های مجهز به تراشه اسنپ‌دراگون 855 یک فهرست بنچمارک در گیک‌بنچ به‌صورت آنلاین منتشر شده که ظاهرا متعلق به تراشه اسنپ‌دراگون 855 ساخت کوالکام است. به‌نظر می‌رسد این امتیازات مستقیما از طریق واحد تست تولیدکننده دریافت شده است.

فهرست نشان می‌دهد که تراشه مذکور در تست پردازش تک‌هسته‌ای و چندهسته‌ای به ترتیب امتیازات 3545 و 11150 را کسب نموده است. دستگاه به‌کارگیری شده برای انجام این تست دارای 6 گیگابایت رم بود و سیستم‌عامل اندروید 9 پای را اجرا می‌کرد.

ماه گذشته وب‌سایت آنتوتو به مقایسه تراشه اسنپ‌دراگون 855 با تراشه‌های پرچم‌دار ساخته شده توسط سایر تولیدکنندگان نظیر کایرین 980 و اگزینوس 9820 پرداخت و اعلام کرد که چیپست اسنپ‌دراگون 855 پیشتاز بوده و در تست اجرا شده بر روی اسمارت‌فون آینده گلکسی S10 پلاس امتیاز 343051 را کسب نموده است. پیش از آن اطلاعات فاش شده بیانگر ثبت رکورد 362292 امتیازی تراشه اسنپ‌دراگون 855 در آنتوتو بود که بالاترین امتیاز یک دستگاه اندرویدی تا‌ به‌امروز محسوب می‌شود.

تراشه کوالکام اسنپ‌دراگون 855 به‌عنوان جانشین چیپست نسل فعلی اسنپ‌دراگون 845 همراه با قابلیت پشتیبانی از اتصال 5G و برخی ویژگی‌های انگشت‌شمار دیگر ارایه می‌شود که این ویژگی‌ها بر ارتقا تجربه کاربری تمرکز دارند. این تراشه به لطف بهره‌مندی از مودم 5G مدل X50 ساخت کوالکام از قابلیت اتصال به شبکه نسل 5 برخوردار است.

پردازنده 8 هسته‌ای تراشه مجهز به 4 هسته کم‌مصرف با فرکانس 1.78 گیگاهرتز، 3 هسته کارآمد با فرکانس 2.42 گیگاهرتز و یک هسته طلایی ویژه با فرکانس 2.84 گیگاهرتز جهت ارتقا کارآیی پردازنده است. پردازنده گرافیکی آدرنو 640 با عملکرد احتمالا بهبودیافته نیز بخش دیگر تراشه جدید را تشکیل می‌دهد.

تراشه کوالکام اسنپ‌دراگون 855 دقیقا همانند تراشه A12 بایونیک اپل و پردازنده کایرین 980 هواوی با استفاده از فرآیند 7 نانومتری توسط کمپانی TSMC تولید شده است. همچنین این تراشه به‌همراه چهارمین نسل از موتور هوش مصنوعی چندهسته‌ای کمپانی ارایه شده که ظاهرا کارآیی آن در مقایسه با نمونه موجود در تراشه اسنپ‌دراگون 845 تا 3 برابر افزایش یافته است.

همچنین این تراشه به منظور پردازش سیگنال‌های تصویر و ارایه قابلیت‌های جدید از نخستین پردازنده بینایی کامپیوتری موسوم به CV-ISP بهره می‌گیرد. بعلاوه کمپانی برای اهداف گیمینگ از یک مجموعه ویژگی تحت عنوان اسنپ‌دراگون Elite Gaming رونمایی کرده است. این قابلیت‌ها به ارتقا تجربه گیمینگ در پلتفرم موبایلی مذکور کمک می‌کنند.

اکثر اسمارت‌فون‌های رده‌ بالای عرضه شده در سال 2019 از پردازنده 8 هسته‌ای اسنپ‌دراگون 855 بهره خواهند برد. از اوایل سال آینده شاهد عرضه گجت‌های تولیدی شرکت‌هایی نظیر سامسونگ، شیائومی، ال‌جی، اچ‌تی‌سی، موتورولا، گوگل، سونی، وان‌پلاس، اوپو و ویوو خواهیم بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH