بهره‌گیری از فناوری‌های زیر نمایشگر، ناچ آی‌فون را در سال 2019 کوچک‌تر می‌کند!

دیروز یکی از تیپ‌استار‌های مشهور خبری را منتشر کرد که بر این اساس تا سال 2020 اپل دست از سر ناچ برنخواهد داشت و گوشی‌های آی‌فون‌ همچنان با ناچ طراحی خواهند شد. بنابراین آی‌فون‌های سال 2019 اپل نیز همچنان این طرح جنجالی را حفظ خواهند کرد ولی براساس گفته AMS یکی از شرکت‌های همکار اپل، امسال اندازه ناچ آی‌فون‌ها کوچک‌تر خواهد بود.

ناچ آی‌فون

طبق اطلاعات موجود این شرکت سنسور‌های RGB light  و  IR proximity جدیدی ساخته است که از زیر صفحه نمایشگر اولد نیز کار خواهند کرد و مانند سنسور‌های فعلی دارای عملکرد خوبی نیز هستند اما در هر حال برای بهبود کارایی حساسیت آنها افزایش یافته و با الگوریتم‌های جدیدی برنامه‌ریزی شده‌اند تا فرایند جمع‌آوری اطلاعات و پردازش محیط را بدون کوچک‌ترین تداخلی با پیکسل‌های نمایشگر، به بهترین شکل انجام دهند.

در حال حاضر شرکت AMS مسئول تامین سنسور‌های نوری مورد استفاده در سیستم تشخیص چهره (Face ID) گوشی‌های آی‌فون X، آی‌فون XR، آی‌فون XS و آی‌فون XS Max است. البته هیچ تضمینی وجود ندارد که غول کوپرتینو از این محصول جدید در گوشی‌هایش استفاده نماید اما اگر چنین کاری را انجام دهند قطعا تفاوت محصولات سال 2019 و نسل جدید دستگاه‌های فعلی نمود بیشتری خواهد داشت!

علاوه برای کوچک شدن اندازه ناچ، انتظار می‌رود در سال 2019 طراحی و ماژول دوربین‌های پشتی آی‌فون نیز دستخوش تغییراتی شود. در این زمینه طرح‌ عجیب ‌و غریبی از ماژول آی‌فون XI 2019 نیز منتشر شده است که گفته می‌شود به سنسور جدید Time-of-Flight نیز مجهز خواهد بود. صرف نظر از این شایعات باید به این نکته هم توجه داشت که تا زمان رونمایی از آی‌فون بعدی شرکت اپل هنوز حدود نه ماه وقت باقی است و این بدین معناست که قطعا جزییات بسیاری تغییری خواهد کرد و البته شایعات زیادی منتشر خواهد شد. پس باید تا زمان نهایی شدن طراحی گوشی هوشمند جدید شرکت منتظر بمانیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH