دستیار هوشمند سیری اپل توانست جان یک نفر را نجات دهد!

ظاهرا اپل‌واچ‌ها تنها محصولات غول کوپرتینو نیستند که جان کاربرانشان را نجات می‌دهند. گوشی آی‌فون 5s جلوی گلوله شلیک شده به سمت یک سرباز را گرفت و جانش را نجات داد و مدل دیگری از آی‌فون در طی حادثه تروریستی کنسرت آریانا گرانده در شهر منچستر انگلیس، جان لیزا برجیت را نجات داد و از اثبات ترکش‌های بمب منفجر شده توسط یک تروریست انتحاری به خانم برجیت جلوگیری نمود!

سیری

به گزارش KSNV-TV در آخرین سری از مجموعه ماجراهای نجات جان کاربران توسط آی‌فون، این بار دستیار هوشمند اپل یعنی سیری دست به کار می‌شود و نقش ابرقهرمان داستان را بازی می‌کند. در این ماجرا، نایت فلیکس با ماشین جیپ خود روز 7 دسامبر 2018  در صحرای نوادا در حال رانندگی است که دچار حادثه شده و خودروی او چپ می‌شود. در حین تلاش برای خارج شدن از خودرو واژگون شده او درد شدیدی را در ناحیه گردنش حس می‌کند که به علت جابه‌جا شدن دو مهره گردن است و حدود 80 درصدی بدنش دچار فلج می‌شود!

فلیکس در این شرایط ناگوار، باید با سرمای کشنده هوا در شب زمستانی بیابان نیز دست‌ و پنجه نرم کند. برای رفع این مشکل به فکر کمک گرفتن از سگش افتاده ولی گرمای بدن سگ نمی‌تواند در تمام طول شب بدن او را گرم نگه دارد و متاسفانه تا کیلومتر‌ها نیز هیچ انسانی که بتواند از او کمک بخواهد یافت نمی‌شده است به جز یک دستیار هوشمند به نام سیری!

با اینکه او نمی‌توانست از جای خود حرکت نماید و نمی‌دانست گوشی آی‌فونش کجاست شروع به صدا زدن سیری می‌نماید و از او می‌خواهد تا با هر کس که می‌تواند تماس بگیرد و البته سیری نیز پاسخ این درخواست کمک را می‌دهد و موفق می‌شود با شماره امداد و نجات و پلیس آمریکا (911) تماس بگیرد. هنگامی که تیم نجات کوهستان او را پیدا می‌کنند به حدی شرایط وخیم است که مجبور به برش دادن خودرو با استفاده از قیچی‌های بزرگ هیدرولیکی می‌شوند تا بتوانند فلیکس را از جیپ خارج نمایند. او به بیمارستان منتقل می‌شود و بعد از چهار روز در حالی که اکنون مجبور به استفاده از ویلچر است، مرخص می‌شود.

با این حال فلیکس بسیار خوش‌شانس بوده که زنده مانده است. شاید اگر سیری قادر به تماس با نیروهای امداد نبود حالا فلیکس در قید حیات نبود یا همچنان در خودرو‌اش گرفتار بود هر چند حتی بعید به نظر می‌رسید از شب اول نیز جان سالم به در برد! کاپیتان جیمز پری از تیم امداد و نجات در این باره می‌گوید: اگر او در آنجا مانده بود سرمای هوا به سرعت گرمای بدنش را کاهش داده و فلیکس را دچار شوک هیپوترمی می‌کرد که موجب بیهوشی و مرگ می‌شد.

2 در مورد “دستیار هوشمند سیری اپل توانست جان یک نفر را نجات دهد!”

  1. چرنده. هی سیری فقط وقتی کار میکنه که به شارژ وصل باشه. گوشی بعد تصادف اصلا معلوم نبوده کجا بوده. چطوری به صدا زدن جواب داده.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH