دلیل ضرر بیش از حد اپل در سال اخیر مشخص شد!

شرکت اپل در حال حاضر فروش خوبی را تجربه نمی‌کند. تیم کوک (Tim Cook)، رئیس شرکت اپل اخیرا چنین بیان کرده که دلیل فروش کم محصولات جدید این شرکت، پروژه باتری‌های جایگزین است. پروژه باتری‌های جایگزین را شرکت اپل در اوایل سال 2018 کلید زد.

این مسئله باتری‌های جایگزین زمانی اهمیت پیدا کرد که شرکت اپل متوجه شد، گوشی‌های قدیمی آیفون زمانی که باتری‌هایشان به میزان قابل‌توجهی خراب می‌شود، دیگر به درد نمی‌خورند. در دوره اولیه این طرح (تا 31 دسامبر 2018) مشتریانی که از گوشی‌های آیفون 6 و یا نسخه‌های قبلی استفاده می‌کردند، می‌توانستند باتری‌هایشان را با یک قیمت بسیار کم تعویض کنند.

آمار اولیه تعداد باتری‌های تعویض شده در طی مدت زمان این پروژه شرکت اپل هم‌اکنون منتشر شده است. طبق گفته خبر گذاری‌ها، در طی حدود یک سال گذشته که این طرح توسط شرکت اپل به اجرا گذاشته شد؛ حدود 11 میلیون مشتری نسبت به تعویض باتری‌های قدیمی گوشی‌شان اقدام کرده‌اند. به عبارتی 5 برابر بیشتر از مقدار پیش‌بینی‌شده خود شرکت اپل، از این طرح استفاده کرده‌اند.

طبق گفته‌های این منبع، شرکت اپل ابتدا پیش‌بینی کرده بود که در طی این یک سال چیزی در حدود 1 تا 2 میلیون کاربر نسبت به تعویض باتری خود اقدام کنند. قطعا تفاوت بین رقم پیش‌بینی‌شده و واقعیت بسیار زیاد است. بنابراین می‌توان چنین فرض کرد که اگر پروژه تعویض باتری اجرا نشده بود؛ این 9 میلیون مشتری‌ که اضافه بر پیش‌بینی، باتری خود را عوض کرده‌اند، گوشی‌های آیفون جدیدی می‌خریدند. اگر فرض کنیم که یک سوم این میزان چنین کاری را می‌کردند؛ حدود 2.4 میلیارد دلار از شرکت اپل محصول جدید خریداری شده بود (فرض که هر گوشی آیفون حدود 800 دلار قیمت داشته باشد). بنابراین این شرکت در این پروژه رقم قابل‌توجهی ضرر کرده است.

ازآنجاکه شرکت اپل در اواخر سال گذشته خط تولید گوشی‌های جدید خود را آغاز کرد، کاملا مشخص نبود که قرار است چه مقدار پروژه باتری‌های جایگزین به فروش محصولات این شرکت لطمه وارد کند. اکنون واضح است که این طرح ضرر زیادی به این شرکت وارد کرده است.

اما در حال حاضر ما پیش‌بینی می‌کنیم که با پایان یافتن طرح باتری‌های جایگزین این شرکت، میزان فروش محصولات جدیدش به شکل قابل‌توجهی افزایش یابد و همچنان این کمپانی در لیست فروشندگان موفق باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH