رونمایی سامسونگ از سنسور دوربین کوچک برای گوشی‌های تمام‌صفحه با نمایشگرهای Infinity-O

سامسونگ مشغول برنامه‌ریزی مجدد جهت سیطره همه‌جانبه بر بازار است. گوشی‌های رده‌پایین کمپانی تحت برند جدید سری M، مدل‌های میان‌رده در قالب سری A و هندست‌های ممتاز سامسونگ نیز مسلما در طیف سری S جای می‌گیرند.

امروز کمپانی در تایید شایعات مطرح شده از برند جدید پردازنده اگزینوس برای هندست‌های میان‌رده و یک حسگر ایزوسل فوق‌العاده باریک برای دوربین اسمارت‌فون‌های تمام‌صفحه رونمایی کرد.

همان‌طور که می‌توان حدس زد، اندازه بسیار کوچک این حسگر به‌عنوان مزیت اصلی آن قلمداد می‌شود. سنسور ایزوسل جدید با وجود پیکسل‌های 0.8 میکرونی از رزولوشن چشمگیر 20 مگاپیکسلی برخوردار است. حسگر 3T2 با اندازه 1/3.4 اینچی خود در یک ماژول کوچک جای گرفته و فضای نمایشی بیش‌تری را فراهم می‌کند. ایده جدید سامسونگ به‌وضوح برای نمایشگرهای حفره‌دار و الگوهای طراحی ناچ قطره‌ای سودمند واقع خواهد شد.

کمپانی اسمارت‌فون گلکسی A8s خود را با طراحی نمایشگر حفره‌دار Infinity-O ارایه نموده است. همچنین انتظار می‌رود که گوشی‌های آینده سری گلکسی M با نمایشگر Infinity-V و احتمالا حسگر جدید 3T2 روانه بازار شوند. حداقل از نظر تئوری سامسونگ به منظور تفکیک پیکسل‌های نسبتا کوچک، عدم تداخل پیکسل‌ها با یکدیگر و عدم افت کیفیت تصویر از تکنیک کاهش نویز ایزوسل معمول خود بهره گرفته است.

با به‌کارگیری این سنسور در قالب دوربین جلویی، سامسونگ برای ادغام پیکسل‌ها از فناوری تتراسل خود بهره خواهد برد. بدین ترتیب با ادغام 4 پیکسل در قالب 1 مجموعه، تصویری 5 مگاپیکسلی ایجاد می‌شود. بدین ترتیب حسگر بسیار بزرگ‌تر ایجاد شده با پیکسل‌های 1.6 میکرونی خود نور بیش‌تری را جذب خواهد کرد.

در صورت استفاده از حسگر 3T2 در پشت گوشی، فناوری تتراسل با آرایه فیلتر رنگی RGB جایگزین می‌شود. این اقدام، ارتفاع پیکره‌بندی تله‌فوتو مورد استفاده در گوشی‌های سامسونگی تولید شده تا به امروز را کاهش داده و به عرضه هندست‌هایی ظریف‌تر و باریک‌تر منجر خواهد شد. بنابراین به‌نظر می‌رسد که با یک رویداد برد-برد مواجه هستیم. در حال حاضر برای مشاهده سنسور 20 مگاپیکسلی جدید سامسونگ در هندست‌های این شرکت و تست عملکرد آن تنها بایستی منتظر بمانیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH