دل

بجای لپ‌تاپ کامپیوتر بخرم یا نه؟

با همه‌گیر شدن استفاده از تلفن همراه و تبلت، خرید و فروش کامپیوتر مثل سابق بازار پر رونقی ندارد اما از مزایای داشتن یک کامپیوتر شخصی نمی‌توان گذشت و این وسیله همچنان کارایی‌های بسیاری دارد که ممکن است لپ‌تاپ، تبلت و گوشی‌های هوشمند فاقد آن باشند. در اینجا می‌خواهیم به یک سوالی اساسی پاسخ دهیم که برای کسی که قصد خرید دارد، داشتن لپ‌تاپ بهتر است یا کامپیوتر شخصی؟ قبل از همه چیز باید در مورد نوع نیاز خود به وسیله‌ای که قصد خریدش را دارید مطمئن شوید و بر اساس آن دست به انتخاب بزنید.

اگر می‌خواهید وسیله‌ای قابل حمل بخرید و برای کارتان نیاز به جابجایی مدام آن دارید، ناگفته پیداست که باید لپ‌تاپ را انتخاب کنید اما چنانچه این ویژگی در تصمیمتان اهمیت چندانی ندارد، باید خصوصیات دیگر این دو وسیله را با هم مقایسه کنید.

لپ‌تاپ‌ها عموماْ گران‌تر از پی‌سی‌ها هستند. یعنی اگر هر دو ویژگی‌های عیناْ یا مشابه هم داشته باشند می‌بینید که قیمت لپ تاپ تقریبا سی درصد یا بیشتر گران‌تر از پی سی است. بنابراین در مراجعه به بازار خرید و فروش کامپیوتر باید این نکته را لحاظ کرد.

اگر گیمر و معتاد به بازی‌های آنلاین و آفلاین کامپیوتری هستید، این‌کاره‌ها به شما خرید یک کامپیوتر خانگی را پیشنهاد می‌دهند. لپ‌تاپ‌های معمولی قابلیت اجرای همه نوع بازی را ندارند و لپ‌تاپ‌هایی که مختص بازی ساخته می‌شوند معمولاً قیمتی بسیار بالاتر از کامپیوترهای شخصی دارند، این درحالی است که قطعات لپ‌تاپ جدانشدنی و به سختی قابل ارتقاست در حالی که کامپیوتر را می‌توان برای سالهای سال ارتقا داد و همچنان به عنوان یک وسیله بازی از آن استفاده کرد. گفته می‌شود که برای سازندگان بازی اولویت با سازگاری محصولشان با کامپیوتر شخصی است و کارت‌های گرافیکی آنها با این وسیله سازگارتر است.

چنانچه برای کار یا سرگرمی‌ای که در نظر دارید کیفیت بصری و صفحه نمایش مهم است، باز پیشنهاد ما کامپیوتر شخصی است که سایز مانتیورش را می‌توانید به دلخواه انتخاب کنید و اجزای آن را به راحتی می‌توانید تعویض کنید یا بهبود ببخشید. اما اگر قصد استفاده معمول و روزانه شامل تایپ متن، کار با عکس و ویرایش آن، اینترنت‌گردی و ارسال پیام و برقراری تماس‌های صوتی و تصویری دارید و برایتان مهم است که وسیله مورد استفاده سبک و قابل جابجایی باشد، لپ‌تاپ را انتخاب کنید. اما اگر کار شما فقط شامل اینترنت‌گردی و برقراری تماس و دیدن عکس و ویدئوست پیشنهاد این است که به جای لپ‌تاپ به خرید تبلت فکر کنید که حملش آسان‌تر از لپ‌تاپ و قیمتش بسیار ارزان‌تر است.

برای انجام کارهای گرافیکی، طراحی وب‌سایت و کارهایی که نیاز به کار سنگین با کامپیوتر دارد همچنان پی سی گزینه بهتری نسبت به لپ تاپ است و وسیله‌ای حرفه‌ای‌تر محسوب می‌شود. با نگاه به صفحه رایانه در بخش لوازم الکترونیکی در سایت دیوار می‌توانید انواع و اقسام کامپیوترهای جدید و قدیم به مشخصات متفاوت و کارآیی‌های متنوع پیدا کنید. بازار عرضه و تقاضای کامپیوتر در این وبسایت همیشه داغ است و در هر ساعت ده‌ها آگهی خرید و فروش کامپیوتر به آن اضافه می‌شود.

منبع : ویرلن

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH