مشخصه تشخیص سقوط اپل‌واچ موجب نجات جان یک کاربر شد

اپل‌واچ سری 4 به لطف برخی ویژگی‌های پیشرفته خود می‌تواند زندگی یک فرد را نجات دهد. مشخصه نمایشگر ضربان قلب (که در نسخه‌های قدیمی‌تر اپل‌واچ نیز ارایه شده بود)، اسکنر الکتروکاردیوگرام و سنسور تشخیص سقوط از جمله ویژگی‌های شاخص این گجت محسوب می‌شوند. چنان‌چه فرد استفاده‌کننده از اپل‌واچ با شدت به زمین بخورد؛ در این‌صورت حسگر دستگاه این حادثه را تشخیص داده و با ضربه زدن به مچ دست کاربر، نواختن زنگ هشدار به‌صورت متناوب و نمایش دکمه درخواست کمک (SOS) بر روی نمایشگر دستگاه به کمک فرد حادثه دیده خواهد آمد. با فشردن این دکمه یا در صورت عدم حرکت مصدوم پس از چند دقیقه، اپل‌واچ با مرکز امداد اورژانس تماس خواهد گرفت.

بر اساس داستان مطرح شده در سایت NRK (به نقل از وب‌سایت 9to5Mac)، مردی 67 ساله با نام تورالو استیونگ در حمام منزل خود به‌صورت بیهوش پیدا شد. وی به‌دلیل زمین‌خوردگی شدید هوشیاری خود را از دست داده بود. اپل‌واچ این کاربر به‌طور خودکار با مرکز کمک‌های اورژانسی تماس گرفت و این فرد نروژی با علائم خونریزی و شکستگی در 3 ناحیه صورت در بیمارستان بستری شد. دختر آقای تورالو می‌گوید چنا‌ن‌چه اسمارت‌واچ پدر وی، سقوط را تشخیص نداده و برای دریافت کمک‌های پزشکی تماس نمی‌گرفت؛ احتمالا وی جان خود را از دست می‌داد.

تورالو استیونگ 67 ساله که پس از گزارش حادثه سقوط توسط اپل‌واچ در یک بیمارستان بستری شده است

دختر تورالو استیونگ می‌گوید:

“بروز اتفاقی بسیار ناگوارتر کاملا محتمل بود. هر روز صبح از خود می‌پرسم که “عدم استفاده پدر از اسمارت‌واچ می‌توانست چه پیامدهایی را به‌دنبال داشته باشد؟” وی گوشی تلفن‌همراه خود را به داخل حمام نبرده بود. کمک گرفتن فوری او از زنگ آلارم تا زمان رسیدن نیروهای پلیس موضوعی شگفت‌انگیز است. این سقوط واقعا جدی بود و اپل‌واچ احتمالا جان پدر من را نجات داده است.”

صاحب حدودا 65 سال اپل‌واچ مشخصه تشخیص خودکار سقوط را در دستگاه خود فعال کرده بود. چنان‌چه هنوز حدودا 65 ساله نیستید؛ اما می‌خواهید اپل‌واچ هرگونه سقوط احتمالی شما را رصد نماید، در این‌صورت به اپلیکیشن واچ در آی‌فون خود مراجعه کرده، گزینه Emergency SOS را انتخاب و این مشخصه را فعال نمایید.

1 در مورد “مشخصه تشخیص سقوط اپل‌واچ موجب نجات جان یک کاربر شد”

  1. یک سوال برام پیش اومده .این اپل واچ تو کشور ایران هم جواب میده یا فقط مختص کشورایی هست که اپل توی اونا نمایندگی داره؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH