اینستاگرام ویدیو‌های IGTV را در تایم‌لاین شما نمایش می‌دهد

اینستاگرام به تازگی متوجه شده است که افراد بسیار کمی به ویژگی IGTV این برنامه اهمیت می‌دهند. به همین دلیل این شرکت تصمیم دارد ویدیو‌های IGTV را در تایم‌لاین شما قرار دهد.

از پنجشنبه کاربران ویدیو‌های IGTV افرادی را که دنبال می‌کنند در تایم‌لاین اصلی برنامه مشاهده خواهند کرد. این ویدیو‌ها به صورت پست با یک تگ خاص برای ایجاد تفاوت ظاهر خواهند شد. شما فقط ویدیو‌های افرادی را که دنبال می‌کنید دریافت خواهید کرد و ویدیو‌های سایر افراد به صورت تصادفی در تایم‌لاین شما نمایش داده نخواهد شد.

IGTV ویژگی انتشار ویدیو‌های بلند مدت اینستاگرام است که سال گذشته منتشر شد. این ویژگی به کاربران اجازه به اشتراک گذاشتن ویدیو‌ها را با مدت زمان طولانی‌تر از حد استاندارد می‌دهد. این ویژگی به عنوان یک ضربه برای یوتیوب دیده شد. اینستاگرام برای رونمایی از این ویژگی از افراد معروف مجازی و دنیای واقعی دعوت کرد. از زمان انتشار IGTV بیشترین کاربران این ویژگی افراد معروف و سلبریتی‌ها هستند.

این سرویس با استفاده از یک گزینه نارنجی رنگ کوچک در سمت راست بالای تب Home در دسترس است. زمانی که کاربران از این ویژگی استقبال نکردند، این گزینه در بالای تب Explore برنامه ظاهر شد. با انجام این عمل نیز استقبال خاصی از این ویژگی صورت نگرفت تا اینستاگرام این ویدیو‌ها را در بین تصاویر و ویدیو‌های تب Explore قرار دهد. به دلیل استقبال نکردن کاربران از این ویژگی این شرکت تصمیم دارد این ویدیو‌ها را در تایم‌لاین اصلی شما به نمایش بگذارد. این عمل شاید به این دلیل که در تایم‌لاین اصلی شما قرار می‌گیرد و شما را مجبور به تماشای آن می‌کند، جرم محسوب شود (البته تا کنون).

انجام این عمل توسط اینستاگرام بسیار عجیب است. این ویژگی از دیگر بخش‌های اینستاگرام به دلیل طولانی بودن ویدیو‌ها جدا بود. حال اینستاگرام این ویژگی را بین ویژگی‌های دیگر خود قرار می‌دهد که موجب تعجب و سوال بسیاری از کاربران شده است که چرا ویدیو‌های اصلی اینستاگرام محدودیت یک دقیقه‌ای دارند یا محدودیت ۱۵ ثانیه‌ای استوری‌های اینستاگرام به این حد سخت‌گیرانه رعایت می‌شود؟

پرسش مهم‌تر دلیل اصرار اینستاگرام برای مطرح کردن این ویژگی است در حالی که بسیاری از کاربران از آن بهره نمی‌برند و علاقه‌ای به استفاده از آن ندارند. مسئله پیدا کردن این ویژگی نیست، مسئله و مشکل اصلی عدم تمایل کاربران برای استفاده از این ویژگی است. کاربران برای این دسته از ویدیو‌ها که مدت زمانی بالا‌تر از یک دقیقه دارند از یوتیوب استفاده می‌کنند و به نظر می‌رسد پلتفرم و مکان مناسبی برای این دسته از محتوا است.

اینستاگرام تحت تاثیر تعداد کاربران خود با ادغام هر ویژگی جدید به برنامه خود و با استفاده از نفوذ خود سعی در محبوب کردن آن ویژگی و استفاده وسیع از آن دارد. اما این مسئله امکان پذیر نیست. اگر اینستاگرام یک ویژگی درخواست تاکسی به برنامه خود اضافه کند، فردی از این ویژگی استفاده نخواهد کرد و کاربران از برنامه Uber استفاده خواهند کرد. همچنین کاربران برای ویدیو‌های بلند مدت از یوتیوب استفاده خواهند کرد.

پس بهتر است اینستاگرام به جای اجبار کاربران برای استفاده از ویژگی‌های این برنامه، ویژگی‌هایی را در دسترس کاربران قرار دهد که مطلوب آن‌هاست. یکی از این ویژگی‌ها مرتب کردن تایم‌لاین بر اساس زمان است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH