پتنت‌ جدید شیائومی می‌تواند جایگزین ناچ و نمایشگر‌های سوراخ‌دار شود!

اخیرا اشاره شد مهندسان شرکت اسنشیال در حال کار بر روی ایده‌ای هستند که نیاز به ناچ و همچنین سوراخ کردن نمایشگر، برای قرار دادن دوربین سلفی گوشی را از بین می‌برد. این ایده حتی می‌تواند جایگزین طراحی رابط کشویی و نوار لغزنده زیر نمایشگر برای کنترل و پوشاندن دوربین سلفی و سوراخ نمایشگر گردد که برخی شرکت‌ها مورد استفاده قرار داده‌اند.

شیائومی

در حقیقت به نظر می‌رسد سرانجام گوشی اسنشیال توانسته هندستی طراحی کند که دارای نمایشگر نیمه شفاف است و فکر قرار دادن دوربین و دیگر حسگر‌ها دقیقا در زیر صفحه نمایش، امکان‌پذیر شده است! ولی این پایان راه نیست و شرکت شیائومی نیز ایده تازه‌ای مطرح کرده است. پتنت جدید شیائومی که در سازمان ثبت مالکیت‌های فکری جهان (WIPO) به ثبت رسیده راه دیگری را پیش پای سازندگان قرار می‌دهد تا بدون نیاز به استفاده از طراحی ناچ‌دار و یا سوراخ کردن فیزیکی صفحه نمایش و استفاده از رابط کشویی، مشکل را مرتفع نمایند!

نکته جالب تاریخ ثبت این پتنت است که مربوط به ماه ژانویه سال 2018 است ولی به تازگی توسط WIPO منتشر گشته و توسط وبسایت Lets Go Digital رسانه‌ای شده است. در این ایده خلاقانه، شرکت شیائومی نه تنها از طراحی لبه‌های خمیده برای نمایشگر در طرفین استفاده کرده بلکه در قسمت بالا و پایین آن نیز این خمیدگی ادامه خواهد داشت و لبه آن به سمت پشتی گوشی متمایل می‌گردد!

بدین ترتیب با گسترش خمیدگی در بالا و پایین نمایشگر، دیگر نیازی به ناچ نخواهد بود و هر دستگاهی که با این فناوری ساخته شود مجهز به دوربین سلفی، سنسور‌ها و حسگر شناسایی اثر انگشت در زیر نمایشگر خواهد بود. به علاوه باید توجه داشت در طرح‌های منتشر شده هیچ اثری نیز از سوراخ فیزیکی در صفحه نمایش به چشم نمی‌‌خورد. در این تصاویر یک دوربین دوگانه نیز در بخش پشتی دیده می‌شود. عدم وجود دکمه‌های تنظیم صدا یا پاور در بدنه هندست در این پتنت، مسئله عجیب دیگری است که باید منتظر ماند و دید مهندسان شیائومی چه سورپرایزی برای‌مان در نظر گرفته‌اند. البته در بخش لبه پایینی یک پورت USB-C تعبیه شده است.

شیائومی

جای خوشبختی است که کم‌کم دوران طراحی گوشی‌های ناچ‌دار در حال گذر است و ما هر روز شاهد عرضه طرح‌های جذاب‌تری برای ساخت گوشی‌های هوشمند هستیم. این طراحی‌ها علاوه بر شیک‌تر بودن سبب افزایش نسبت صفحه‌نمایش به بدنه گوشی و آرمانی‌تر شدن این هندست‌های پر‌کاربرد می‌شوند. به نظر شما چه ایده‌های دیگری در راه است؟ آیا شما نیز طرح دلخواهی برای گوشی رویایی خود در ذهن دارید؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH