اپل یک گام دیگر به رونمایی از هدست واقعیت افزوده خود نزدیک‌تر شد!

میل و علاقه شرکت اپل به تولید محصولی مبتنی بر واقعیت افزوده (AR) بر هیچ کس پوشیده نیست. دستگاه‌هایی در زمینه‌های مختلفی از اندازه‌گیری فواصل گرفته تا انجام بازی‌های مختلف، از فناوری واقعیت افزوده بهره می‌برند اما آنچه که اپل بیشتر از همه سعی کرده آن را مخفی نگه‌ دارد، شایعاتی مربوط به پروژه ساخت یک عینک واقعیت افزوده است.

واقعیت افزوده

پیشتر شواهدی بدست آمده بود که اپل قصد کار بر روی چنین پروژه‌ای را دارد و استخدام متخصصانی در این رشته از فناوری سبب شده بود تا احتمال صحت داشتن این شایعات تقویت گردد با این حال تاکنون هیچ نشانه رسمی دال بر برنامه‌ریزی به منظور ساخت یک ایده بزرگ در این زمینه وجود نداشته ولی به گزارش بلومبرگ اخیرا شرکت اپل تلاش‌های خود را به منظور بازاریابی محصولات واقعیت افزوده گسترش داده است که نشان از آغاز تغییراتی در داخل شرکت دارد!

این تغییرات حتی در پروفایل لینکدین فرانک کازانوا به چشم می‌خورد که در بخش عنوان شغلی، پست سازمانی او مدیر ارشد بازاریابی جهانی محصولات اپل در حیطه واقعیت افزوده، اعلام شده است. مسئولیت جدیدی در شرکت که تا پیش از این حداقل به طور رسمی وجود نداشت و به گفته خود او، اکنون مسئولیت پاسخگویی به تمام بخش‌های مربوط به بازاریابی محصولات واقعیت افزوده شرکت اپل به عهده اوست. با توجه به این تغییر و تحول جدید به نظر می‌رسد، واقعیت افزوده به یک اولویت مهم و اصلی در شرکت اپل بدل شده است.

اگر نام یک کارمند اپل خیلی برای‌تان اهمیت ندارد بهتر است کمی بیشتر با او آشنا شوید. به معنای واقعی کلمه کازانوا ده‌ها سال است که با اپل همکاری می‌کند و یکی از مهم‌ترین کمک‌هایش به شرکت اپل مربوط به زمانی بود که او مسئولیت برنامه ریزی و تنظیم معاملات و قرارداد‌های شرکت با اپراتور‌های تلفن همراه را به منظور فروش گوشی‌های آی‌فون، بر عهده داشت. به عبارت بهتر او یکی از افرادیست که سبب شده تا گوشی‌های آی‌فون تولید شده در چشم کاربرانش، خیلی گران به نظر نرسد!

واقعیت افزوده

خب هنوز هم در مورد شخصیت او هیجان‌زده نشده‌اید. پس این جمله را به دقت بخوانید، شروع فعالیت آقای کازاناوا در این سمت به معنای عرضه اولین محصول واقعیت افزوده اپل حداقل تا یک سال آینده است! البته باید توجه داشت استراتژی‌های بازاریابی شرکت یک شبه تصویب نشده و مدت‌ها بر روی آن کار شده است.

طبق شایعات موجود تلاش‌های شرکت تنها محدود به ساخت یک هدست واقعیت افزوده نمی‌شود و این فناوری در دل آی‌فون‌های جدید نیز به کار گرفته خواهد شد. از جمله می‌توان به افزوده شدن قابلیت دوربین‌های واقعیت افزوده در مدل‌های سال 2020 اشاره کرد. در حقیقت به نظر می‌رسد واقعیت افزوده این توانایی را دارد تا در طیف وسیعی از محصولات به کار گرفته شود و ویژگی‌های بسیاری را به همراه خود آورد. به علاوه گام نهادن در مسیر نوآوری‌های جدید و رونمایی از محصولاتی با استفاده از فناوری‌های روز دنیا، چیزی است که تمامی کاربران از غولی چون اپل انتظار دارند و مایلند بعد از مدت‌ها شاهد یک تغییر بزرگ در آی‌فون‌ها باشند!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH