بنز cls 500 خودرویی از قلب پلتفرم کلاس E

شرکت بنز همواره به­دنبال جابجا کردن مرز پیشرفت خودروها بوده و در این زمینه نیز بسیار موفق عمل کرده است. در طی سال­های گذشته بارها شاهد بر سر زبان افتادن نام­های مختلفی از کلاس­های متفاوت این خودرو بوده­ایم که هریک، به نوعی فراتر از حد انتظار ظاهر شدند و عده­ی کثیری را به برداشتن کلاه خود جهت ادای احترام وادار کردند. کلاس cls، همواری یکی از موفق­ترین تولیدات شرکت آلمانی بنز بوده است که با ظاهری شبیه به خودروهای مفهومی، از سال 2010 به بازار عرضه شد. این کلاس که ظاهری شبیه به کوپه دارد درواقع از نوع بدنه­ سدان برخوردار بوده و برروی پلتفرم سری E توسعه یافته است و ظاهری بزرگتر و کشیده­تر دارد، از جهاتی نیز می­توان cls 500 را به کلاسs  و حتی c نیز تشبیه کرد.

طراحی خارجی بنز cls 500

طراحی خارجی cls 500 اصالت و زبان طراحی مخصوص بنز را دارد و در یک کلام می­توان آن را دلربا توصیف کرد. چراغ­های جلو و عقب خودرو تماما LED بوده و از 72عدد LED در چراغ جلوی خودرو استفاده شده­است. نمای جلویی بنزcls 500 ظاهری خشن دارد و درعین­حال طمانینه و لوکسی همیشگی بنز را از دست نداده­است. دریچه­های کنترل جریان هوا یکپارچه نبوده و از 3بخش مجزا تشکیل شده­اند. همینطور نوار فلزی کشیده شده در طول دوچراغ جلو که در قسمت میانی خود، لوگو و نماد سه بعدی شرکت بنز را جای داده­است، نمای بسیار جذابی دارد. دریچه­های ورودی هوا نیز بی­توجه نمانده و با تکه­های نقره­ای رنگ منظم و دایره­ای شکل تزئین شده­اند. جالب است بدانید الگوی پیروی شده در طراحی خودروهای بنز با توجه به نزدیک بودن بسیار، هرگز نارضایتی مشتریان را به­دنبال نداشته و برعکس، باعث شده است تا عموم مردم به اتفاق، مجذوب طراحی­ خودروهای بنز بشوند و شاید بتوان گفت دلیل تداوم افزایش خرید و فروش بنزCLS500 نیز تبعیت از اصالت طراحی بنز و در عین حال تفاوت با مدل‎های دیگر است.

طراحی داخلی بنز cls500

در طراحی داخل کابین شاهد استفاده از قطعات بسیار باکیفیتی هستیم که همه به درستی درجای خود قرار گرفته­اند. نمایشگر قرار گرفته برروی داشبورد وظیفه­ی نمایش انواع تنظیمات مربوط به خودرو، برنامه­های سرگرمی و مسیریابی، نمایش تصاویر دریافتی از دوربین پشتی و مدیریت پخش مدیا را دارد، که به وسیله­ی تاچ­پد قرار گرفته در جلوی استراحتگاه بازو کنترل می­شود. برخلاف کلاس E، در طراحی داخل کابین مرسدس بنز cls500 شاهد تریم کشیده­ شده در تمامی نمای جلویی خودرو و درب­ها نیستیم و بنز این­بار، تنها به نمای داشبورد بسنده کرده ­است. فرمان نیز از جنس ضد لغزش بوده و از نرمی خاصی همانند دیگر قسمت­های داشبورد برخوردار است. صندلی­ها از جنس چرم مرغوب و ضد لغزش بوده و جابجایی مسافران را درطی پیچ­های شدید به­دنبال نخواهد­ داشت.

مشخصات فنی، امکانات و قیمت بنز cls 500

هندلینگ و چسبندگی cls500 بسیار مناسب ارزیابی می­شود اما درصورتیکه سیستم کنترل پایداری خودرو را خاموش کرده و یا آن را درحالت اسپرت قرار دهید، شرایط کاملا متفاوت خواهد بود. با این حال، هیچگاه حس نخواهید کرد که کنترل خودرو را از دست داده­اید. سیستم فنربندی و تعلیق عملکردی بسیار عالی دارد و تقریباً هیچگونه فشاری به سرنشینان وارد نمی­شود. صدای تولیدی موتور cls 500 نسبتا زیاد است، بخصوص هنگامی که بخواهید کمی شتاب بگیرید، اما این صدا به مقدار بسیار کمی به داخل کابین خودرو راه پیدا می­کند.

ازجمله امکانات رفاهی بنزCls 500  می­توان به سیستم کمکی دید در شب، سیستم تهویه هوای مطبوع، تلفن (سفارشی)، روشن شدن بدون کلید، سیستم تشخیص صدا، نمایش­دهنده تصویر 3بعدی خودرو و کنترلرهای روی فرمان اشاره کرد که با  9کیسه­ هوای ایمنی، سنسور فاصله و سنسورهای کمکی ترمز ترکیب شده­اند تا امنیت و لذت هرچه بیشتر را برای سرنشینان خود به ارمغان بیاورند. موتور 8سیلندر 32 سوپاپه این خودرو توانایی تولید 408 اسب بخار را دارد که توسط جعبه دنده 7سرعته خودکار به محورها انتقال می­یابد. شتاب صفر تا صد این خودرو تنها 5.2 ثانیه بوده و از مصرف سوخت 6.1 لیتر در هر صدکیلومتر برخوردار است و بسته به سال تولید، خرید و فروش بنز cls500 با قیمت­های متفاوتی صورت می­گیرد که قیمت بنز cls500 بازه­ 1.300 تا 1.900 میلیارد تومانی دارد.

جمع بندی

درنهایت باید گفت که اگر آسایش در هنگام رانندگی اولین اولویت شماست، قطعا شرکت بنز در این زمینه به بهترین شکل شما را خشنود خواهد کرد و خرید cls500 می­تواند یکی از انتخاب­های شما باشد که خودرویی عام­پسند بوده و فروش بسیار خوبی را تجربه کرده­ است. خرید و فروش بنزCLS500 کارکرده و صفر به وفور در ایران انجام می‌شود.

منبع : ویرلن

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH