نقشه اینستاگرام و فیس‌بوک برای بدست ‌آوردن اطلاعات کارت‌های اعتباری کاربران لو رفت!

قابلیت‌های خرید و فروش در اینستاگرام هر روز در حالا گسترش و رشد بیشتری است. مارک ‌زاکربرگ نیز اعلام نمود که فراهم‌آوردن امکانات بیشتر به منظور بازاریابی محصولات و خدمات در اینستاگرام، طی سال 2019 به اولویت اصلی آنها تبدیل شده است.

اینستاگرام

با این حال شرکت برای کاهش حساسیت‌ها در برابر چنین برنامه‌های عظیم مالی‌ـ‌تبلیغاتی و برطرف شدن نگرانی‌های امنیتی موجود در این رابطه و جلوگیری از مقاومت احتمالی کاربران برای عملیاتی شدن چنین پروژه‌ای، قصد دارند با یک ترفند زیرکانه و به نام حضور در کار‌های خیر، بستر را برای آشنایی کاربران و رفع نگرانی‌های آنها مساعد نمایند. در حقیقت آنها می‌خواهند این کار را با فعال کردن ویژگی پرداخت صدقه و کمک‌های خیریه از طریق استیکر‌های ویژه استوری در اینستاگرام، کلید بزنند و در نهایت به اطلاعات کارت‌های اعتباری آنها دست یابند!

اگر منصفانه بنگریم، یک استیکر مخصوص برای امور خیریه، حقیقتا کار را برای کمک به موسسات نیکوکاری و خیریه بسیار آسان‌تر می‌نماید. امروزه در فیس‌بوک، استیکر مشابه مربوط فعالیت‌های خیریه، توانسته است موجب تحول بزرگی در بخش اهدای کمک‌های مردمی برای مصرف در کار‌های خیر گردد و طبق آمار موجود، کمک‌های اهدایی جمع‌آوری شده توسط کاربران با کمک این استیکر‌ها، اکنون به رقمی بالغ بر یک میلیارد دلار رسیده است. با توجه به این موضوع و محبوبیت روزافزون اینستاگرام، این شبکه اجتماعی قطعا می‌تواند به سازمان‌دهی پرداخت‌های خیریه و رساندن صدقات مردم به دست مراکز مربوطه، کمک فوق‌العاده نماید.

اما نباید فراموش کرد که هدف اصلی و نهایی اینستاگرام و شرکت بالادستی‌اش، فیس‌بوک، ایجاد ثروت و پول‌سازی است. بنابراین شروع بهره‌برداری از امکان استفاده از کارت‌های اعتباری در پلتفرم اینستاگرام با هدف کمک‌ به مراکز خیریه و پرداخت صدقات توسط کاربران تنها یک اسب تروجان برای اجرا نقشه اصلی و در نهایت راه‌اندازی سرویسی مشابه برای خریداری محصولات و کالا‌ها و جمع‌آوری اطلاعات کارت‌های اعتباری و تراکنش‌های مالی کاربران از طریق آن است.

در حال حاضر کد مربوط به استیکر خیریه در اینستاگرام، در اپلیکیشن برنامه یافت شده است و سخنگوی فیس‌بوک نیز در مصاحبه با وبسایت TechCrunch تایید نمود که در حال کار بر روی این پروژه هستند و احتمالا طی چند ماه آینده رسما این قابلیت را معرفی خواهند کرد. با این وجود، شاید اکنون بهترین زمان است تا به کاربران، ید طولای فیس‌بوک در جمع‌آوری بدون مجوز اطلاعات کاربران و سواستفاده از آنها را یادآور شویم و بهتر است پیش از تصمیم‌گیری برای تقدیم دودستی اطلاعات کارت‌های اعتباری‌شان به فیس‌بوک، نقض گسترده حریم شخصی توسط این شبکه‌اجتماعی را بار دیگر مرور کنند!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH