رویای اسمارت‌فون انعطاف‌پذیر به حقیقت پیوست؛ گلکسی فولد سامسونگ!

برخلاف پیش‌بینی‌ها و شایعات منتشر شده سامسونگ مراسم Unpacked خود را نه با گلکسی S10، بلکه با با گوشی انعطاف‌پذیر شرکت با نام گلکسی فولد آغاز کرد. این دستگاه در واقع قابلیت حمل آسان یک گوشی هوشمند و کاربرد یک تبلت را دارد و تا دو ماه بعد به صورت رسمی وارد بازار خواهد شد.

گلکسی فولد دارای یه صفحه نمایش 4.6 اینچی بیرونی خواهد بود که با باز شدن دستگاه به 7.3 اینچ افزایش می‌یابد. نوع خاصی از لولا با چرخ دنده‌های به هم پیوسته در این دستگاه تعبیه شده است که کار باز کردن و بستن آن را نرم و آسان می‌کند. لولاها می‌توانند رنگ انتخابی خریدار را داشته باشند.

قابلیت App Continuity در گوشی انعطاف‌پذیر سامسونگ به این معنی است که هر برنامه‌ای که بر روی صفحه نمایش کوچک‌تر وجود دارد، با باز کردن گوشی متناسب با صفحه نمایش بزرگ خواهد شد. سامسونگ برای ارایه قابلیتی بی‌نقص در این خصوص، همکاری‌های گسترده‌ای با گوگل و اندروید داشته است.

صفحه نمایش بزرگ گلکسی فولد قابلیت مالتی‌تسکینگ سه نرم‌افزار را به صورت همزمان دارد. نرم‌افزارهای واتس‌اپ، مایکروسافت آفیس و یوتیوب پریمیوم بر روی دستگاه از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند. کره‌ای‌ها در هندست انعطاف‌پذیر خود از پردازنده اسنپدراگون 855 با معماری 7 نانومتری و همچنین 12 گیگابایت رم و 512 گیگابایت حافظه داخلی استفاده کرده‌اند. انرژی مورد نیاز این دستگاه از طریق دو باتری که بر روی هم گنجایش 4380 میلی‌آمپری خواهند داشت، تامین می‌شود.

گلکسی فولد شش دوربین دارد. قابلیت انعطافی گوشی چینش دوربین‌ها را کمی متفاوت کرده است؛ بدین صورت که سه دوربین در پشت دستگاه تعبیه شده، یک دوربین در پنل جلویی و دو دوربین در داخل قرار دارند. در حالت باز یا بسته، کاربر همیشه حداقل یک دوربین برای تصویربرداری از سوژه مورد نظر خود خواهد داشت.

گلکسی فولد از تاریخ 26 آوریل در آمریکا و 3 مه در اروپا قابل دسترس خواهد بود و نسخه‌های 5G و LTE آن نیز به بازار عرضه خواهد شد. قیمت پایه برای این دستگاه 1980 دلار در آمریکا و 2000 یورو در اروپا خواهد بود. ظاهرا سامسونگ بهایی گزاف برای خلاقیت خود گذاشته است و با وجود این قیمت‌ها باید دید واکنش کاربران و بازار به گوشی خم‌شدنی شرکت کره‌ای چگونه خواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH