درآمدزایی 4 میلیارد دلاری سرویس اپل پی تا سال 2023

گزارش جدید موسسه Loup Ventures نشان می‌دهد که سرویس پرداخت همراه اپل موسوم به Apple Pay در پیشرفت این کمپانی نقش بسزایی داشته است. براساس برآوردهای این موسسه سرمایه‌گذاری در تقویم زمانی 3 ماهه چهارم سال 2018، سرویس اپل پی بر روی 43 درصد از 900 میلیون گوشی آی‌فون فعال در جهان راه‌اندازی شده است. این رقم در مقایسه با نرخ 36 درصدی آی‌فون‌های دارای سرویس اپل پی فعال طی سپتامبر سال گذشته و نرخ راه‌اندازی 20 درصدی اپل پی در دسامبر 2017 به‌مراتب بیش‌تر است.

به گفته این موسسه، اضافه شدن قابلیت پرداخت نقطه به نقطه به اپلیکیشن Messages (مشابه سرویس PayPal) تعداد بیش‌تری از کاربران آی‌فون را به فعال‌سازی سرویس اپل پی ترغیب نموده است. براساس محاسبات موسسه Loup Ventures اکنون 383 میلیون کاربر اپل پی در سراسر جهان وجود دارد. این رقم در مقایسه با نرخ 21 درصدی کاربران در 3 ماهه سوم تقویم زمانی سال 2018 بالاتر بوده و رشد سالیانه 135 درصدی را از خود نشان می‌دهد. اگرچه این موسسه معتقد است که 21 درصد آی‌فون‌های فعال در ایالات‌متحده قرار دارند و تنها 12 درصد کاربران اپل پی در این کشور زندگی می‌کنند. به دلیل کاربری گسترده اپل پی در حمل‌ونقل عمومی کشورهایی نظیر چین، ژاپن، بریتانیا و روسیه، 47 درصد کاربران بین‌المللی آی‌فون از اپل پی استفاده می‌کنند. این رقم در ایالات‌متحده معادل 24 درصد است.

Loup Ventures پیش‌بینی می‌کند که اپل طی تقویم زمانی سال 2019 از سرویس اپل پی خود به درآمد 988 میلیون دلاری دست خواهد یافت و این رقم تا سال 2023 به 4 میلیارد دلار خواهد رسید. به گفته تیم کوک؛ مدیرعامل اپل در بازه زمانی ماه‌های اکتبر تا دسامبر 2018، 1.8 میلیارد تراکنش اپل پی به ثبت رسیده است. این میزان نسبت به دوره زمانی مشابه در سال گذشته 2 برابر شده؛ اما در مقایسه با رشد سالیانه پیش‌تر مشاهده شده در 3 ماهه منتهی به سپتامبر 2018 کاهش یافته است.

این بنیاد سرمایه‌گذاری همچنین بر روی مسترکارت جدید اپل که عرضه آن از سوی موسسه مالی Goldman Sachs در وال‌‌استریت آغاز شده نیز حساب ویژه‌ای باز کرده است. به عقیده این موسسه، درآمدزایی اپل کارت به آرامی آغاز می‌شود؛ اما تا سال 2023 این کارت بایستی 1.4 میلیارد دلار درآمدزایی داشته باشد. گزارش خاطرنشان می‌کند که این درآمد، حاشیه سودآوری بالایی خواهد داشت. بنابراین اپل کارت، درآمد کمپانی در سال 2023 را 0.4 درصد افزایش داده و درآمد نهایی اپل در آن سال نیز 1.8 درصد رشد خواهد کرد.

همچنین این گزارش یادآور می‌شود که اپل می‌تواند 0.2 درصد مبلغ هر تراکنش اپل کارت را تصاحب نماید. این در حالیست که اپل 0.15 درصد مبلغ هر تراکنش اپل پی را به حساب خود منظور می‌کند. به گفته نشریه وال‌استریت ژورنال، سرویس Apple Card پیشنهاد تشویقی بازگشت 2 درصدی موجودی را ارایه می‌دهد و کاربران با استفاده از اپلیکیشن به‌روزرسانی شده Wallet قادر خواهند بود تا موجودی حساب خود و مواردی از این‌دست را کنترل نمایند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH