چرا سرویس‌های گوگل تعداد نصب بسیار زیادی در پلی‌استور دارند؟

آیا شما هم آن زمان را به خاطر دارید که پلی‌استور با نام اندروید مارکت فعالیت می‌کرد؟ گوگل سرانجام در 6 مارس 2012 نام فروشگاه خود را به پلی‌استور تغییر داد. بیست و شش ماه پس از این تغییر نام، اپلیکیشین جیمیل اولین برنامه سیستم‌عامل اندروید بود که در تعداد نصب به عدد یک میلیارد رسید. بعد از این اتفاق، دو برنامه دیگر گوگل تاکنون در پلی‌استور بیش از 5 میلیارد بار برروی هندست‌های اندرویدی نصب شده‌اند. گوگل مپ و یوتیوب اعضای باشگاه میلیاردی‌های گوگل هستند.

اولین اپ اندرویدی که به تعداد نصب 5 میلیارد رسید سرویس استریم ویدیو کالفرنیایی‌ها یعنی یوتیوب بود و هم‌چنین در تعقیب این اپ بزرگ، سرویس مپ با تعداد نصب کم‌تری از یوتیوب قرار دارد. اما این سه سرویس بزرگ گوگل (جیمیل، یوتیوب و گوگل مپ) عضو جدیدی هم به باشگاه خود اضافه کرده‌اند و آن عضو، سرویس جستجوی محبوب جهانی یعنی Google app نام دارد. بنابراین باشگاه میلیاردی‌های این شرکت اکنون چهار عضو اصلی دارد که از قضا، هرچهار سرویس متعلق به گوگل هستند.

علت اصلی تعداد نصب بالای این اپ‌ها بسیار روشن و واضح است. هر تلفن هوشمند اندرویدی به صورت پیش‌فرض این اپلیکیشن‌ها را در خود دارد و در حالت کلی، برنامه‌های پیش‌فرض یک تلفن هوشمند اندرویدی هم جز آمار تعداد نصب برنامه‌ها در پلی‌استور به حساب می‌آیند.

البته اگر این کار گوگل و اندروید را یک حرکت زیرکانه حساب کرده باشیم، مطلب خوبی به کاربران ارایه نداده‌ایم، چون این شرکت بزرگ، هم این چهار سرویس را به حال خود رها نکرده و ویژگی‌های کاربردی و خوبی به اپ‌های میلیاردی خود اضافه کرده است.

هم‌اکنون سرویس یوتیوب یکی از پرطرفدارترین سرویس‌های پخش ویدیو، موزیک و حتی پخش زنده تلویزیونی در جهان است که حتی کاربران زیادی در جهان، استفاده از این سرویس را به برنامه‌های تلویزیونی خانه خود ترجیح می‌دهند.

سرویس محبوب مپ هم در چند وقت اخیر با افزودن قابلیت‌های جدیدی مثل گزارش تصادفات و دوربین سرعت‌سنج در جاده‌ها، توانایی‌های خود را در کنار نشان دادن نقشه راه به کاربران ارائه کرده است.

برنامه Google app هم امکان جستجو در سایت‌ها، گزارش اخبار، خبرهای ورزشی وپیش‌بینی آب‌و‌هوا را به کاربران خود می‌دهد.

درآخر این نکته را هم یادآور می‌شویم که هر چهار سرویس گوگل که تعداد نصب بسیار بالایی در گوشی‌های هوشمند اندرویدی دارند، در اپ‌استور اپل هم حضور دارند و این یعنی تعداد نصب‌هایی که در اندروید قرار دارند، تنها بخشی از آمار نصب سرویس‌های این شرکت به شمار می‌آیند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH