instagram founders

موسسان اینستاگرام، از پیوستن این پلتفرم به فیسبوک چندان هم ناراضی نیستند!

زمانی که فیسبوک پلتفرم رو به رشد اینستاگرام را خریداری کرد، بمب خبری بزرگی در دنیای فناوری منفجر شد (درست مثل همان اتفاقی که برای واتس‌اپ افتاد). برخی‌ها نسبت به این موضوع نگرش مثبتی داشتند و برخی دیگر فکر می‌کردند این پایان اینستاگرام است. اینستاگرام اما با سرعت فراوانی به رشد خود ادامه داد، اما خبر بزرگ‌تری در راه بود و آن هم جدا شدن موسسان اصلی اینستاگرام از این پلتفرم و به کلی فیسبوک بود.

گرچه حتی بعد از جدا شدن کوین سیستروم و مایک کریگر، اینستاگرام همچنان محبوب ماند و روند صعودی خود را ادامه داد، ولی برخی گمانه‌زنی‌ها نشان می‌داد که گویا اختلافاتی در پشت پرده بین این دو موسس و تیم مدیریتی فیسبوک وجود داشته که منجر به کناره‌گیری سیستروم و کریگر شده است. همین مساله و برخی مباحث دیگر، از جمله احتمال ادغام اصل و اساس پلتفرم‌های پیام‌رسان تحت تسلط شرکت فیسبوک (یعنی فیسبوک مسنجر، واتس‌اپ و دایرکت اینستاگرام) با یکدیگر و تشکیل یک سرویس پیام‌رسان واحد، جاش کنستاین دبیر ارشد وبلاگ TechCrunch را بر آن داشت که در حاشیه فستیوال SXSW در آستین تگزاس، سیستروم و کریگر را به بحث دعوت کند تا سوالات مطرح در ذهن خودش و بسیاری از طرفداران را با آن‌ها مطرح نماید.

instagram founders

اگر اکنون به دنبال این هستید که نقل قول‌هایی جنجالی از سیستروم یا کریگر در تضاد و مخالفت با مارک زاکربرگ بخوانید، متاسفانه باید ناامیدتان کنم. این دو موسس اینستاگرام گویا چندان هم از خریداری شدن محصول ناب‌شان توسط فیسبوک دلگیر نیستند (یا حداقل سعی می‌کنند این‌طور نشان بدهند). مخصوصا کوین سیستروم در این زمینه معتقد است که این معامله با فیسبوک به اینستاگرام کمک کرد که بهتر و بیشتر رشد کند. او فکر می‌کند که پس از خریداری شدن اینستاگرام توسط فیسبوک، رقابتی جانانه بین اینستاگرام، واتس‌اپ و فیسبوک در گرفت که در نهایت همین رقابت منجر به رشد و بلوغ اینستاگرام شد.

کوین سیستروم می‌گوید: کدام کاربری می‌تواند از رسیدن اینستاگرام به این اندازه از رشد لطمه خورده باشد؟‌ من فکر می‌کنم ابعاد اینستاگرام در حال حاضر نشانه بزرگی است در اثبات این‌که این معامله به کاربران کمک کرد. به نظرم برای اینستاگرام، رسیدن به این مرحله و جایگاه، اتفاق خارق‌العاده‌ای است.

بنابراین علت جدایی سیستروم و کریگر از اینستاگرام و فیسبوک هر چه که بوده، اگر این مصاحبه را ملاک قرار بدهیم باید گفت ظاهرا هیچ اختلاف نظر مهمی بین این دو و مارک زاکربرگ وجود نداشته است. اما اگر سوال‌تان این است که خالقان اینستاگرام اکنون به چه ایده‌ای فکر می‌کنند، بد نیست بدانید کنستاین هم به همین موضوع می‌اندیشید وقتی از آن‌ها پرسید پس از اینستاگرام حرکت بعدی‌شان چیست. البته این دو بسیار رازدارتر از این حرف‌ها بودند که از افکار و ایده‌های‌شان چیزی را لو بدهند. با این‌که می‌توان تقریبا مطمئن بود که حداقل چند برنامه خلاقانه در ذهن‌شان می‌پرورانند، ولی فعلا نه سیستروم و نه کریگر هیچ سخنی از آینده به میان نیاوردند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH