حذف 1.5 میلیون ویدیو از حمله تروریستی نیوزیلند توسط فیسبوک

فیسبوک در طی 24 ساعت پس از حمله تروریستی به یک مسجد در نیوزیلند 1.5 میلیون ویدیو پخش شده از لحظه این حمله را حذف کرد. متهم این حمله با قراردادن یک دوربین در سر خود، لحظات کشتار مسلمانان این مسجد را در فیسبوک به طور زنده پخش می‌کرد. حرکت این فرد منجربه بازنگری و بررسی نقش شبکه‌های اجتماعی در جامعه شده است.

فیسبوک در توییتی اعلام کرد که در طی 24 ساعت اول این حادثه، 1.5 میلیون ویدیو از این حمله را در کل جهان حذف کرد که بیش از 1.2 میلیون این ویدیوها در هنگام آپلود مسدود شده‌اند.

همچنین این غول رسانه‌ای گفت که تمامی نسخه‌های ادیت شده این ویدیو در حال حذف شدن هستند، علاوه‌بر ویدیوها، تمامی محتواهای گرافیکی که افراد و خانواده‌های این حادثه را تحت‌تاثیر قرار دهند از شبکه‌های ما حذف و مسدود خواهند شد.

میا گارلیک مسئول فیسبوک در نیوزیلند گفت: “ما همچنان به‌طور مداوم با استفاده از فناوری‌ها و افراد مختلف درحال مسدودسازی و حذف کردن فیلم‌ها و جملات نفرت‌آور از این شبکه هستیم.”

جاسینا آردرن نخست‌وزیر نیوزیلند هم گفته که این شخص از شبکه‌های اجتماعی سوء استفاده کرده و توسط این شبکه‌ها عمل وقیحانه و زشت خود را به صورت زنده در سطح جهان پخش کرده است.

آردرن این مطلب را هم گفت که ما درحال بررسی این موضوع هستیم و شریل سندبرگ، مدیر عملیاتی فیسبوک هم این موضوع را باید بررسی و نتایج آن را به ما اعلام کند. او این حرف را هم اضافه کرد: “شبکه‌های اجتماعی بسیار گسترده هستند و اکثر مردم به آن‌ها دسترسی دارند، این حادثه موضوعی فراتر از مرزهای نیوزیلند است.”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH