کنسول سگا جنسیس مینی

کنسول خاطره‌انگیز سگا جنسیس مینی به زودی عرضه خواهد شد

پس از حدود یک سال تاخیر در معرفی کنسول سگا جنسیس مینی به علت نگرانی‌ها درباره کیفیت آن و اجرای برنامه‌های این شرکت، سرانجام به طور رسمی عرضه این کنسول با 40 بازی در سپتامبر 2019 (شهریور 98) تایید شد.

سگا در واقع کنسول جدید خود را با نام مگا درایو مینی معرفی کرده است که در اروپا به این نام معروف است اما در ایالات متحده آمریکا با نام جنسیس شناخته می‌شود و احتمال می‌رود نسخه جهانی آن نیز با همین نام عرضه شود.

این کنسول ۱۶ بیتی، اولین بار در سال 1989 در ژاپن معرفی شد و حال پس از 31 سال نسخه مینی آن عرضه خواهد شد. اطلاعات دقیقی درباره سخت افزار سگا جنسیس مینی در دست نیست اما به نظر می‌رسد از یک پردازنده کم مصرف مبتنی بر ARM بهره می‌برد و خروجی پورت USB و HDMI خواهد داشت. همچنین طبق گمانه زنی‌ها کنترلر آن برخلاف نسخه قدیمی، تنها 3 دکمه اصلی خواهد داشت.

کمپانی سگا فعلا ۱۰ بازی از ۴۰ بازی این کنسول را معرفی و اعلام کرده مابقی طی ماه‌های آینده معرفی خواهند شد. بازی‌هایی که تاکنون حضورشان در این کنسول قطعی شده عبارتند از: Sonic the Hedgehog، Ecco the Dolphin،Castlevania: Bloodlines ، Space Harrier 2 ، Shining Force، Dr. Robotnik’s Mean Bean Machine،  ToeJam & Earl، Comix Zone، Altered Beast و Gunstar Heroes.

سگا جنسیس مینی 19 سپتامبر 2019 (28 شهریور 98) در دسترس خواهد بود. قیمت رسمی آن در آمریکا هنوز مشخص نشده اما در ژاپن پکیج این کنسول با یک کنترلر حدود 60 دلار (حدود 800 هزار تومان) قیمت خواهد داشت و پکیج شامل دو کنترلر حدود 20 دلار گران‌تر خواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH