با گروه بندی محصولات نمایشگاه CES بیشتر آشنا شوید

ces_2014_contentfullwidth

CES یا Consumer Electronic Shows در واقع رویدادی بسیار بزرگ است که در شهر لاس وگاس هر ساله در ماه ژانویه برگزار می‌شود. این رویداد از آغاز تا کنون تحولات زیادی را تجربه کرده است و در حال حاضر می‌توان از آن محلی مناسب برای رونمایی، معرفی، نمایش و گاهی خود نمایی تمامی برندهای موجود در دنیا که به گونه‌ای با تکنولوژی ارتباط دارند، نام برد. CES امسال نیز از تاریخ 7 ژانویه یعنی دو روز دیگر آغاز می‌شود و تا 10 ژانویه ادامه خواهد داشت.

این رویداد را با آی‌تی‌ رسان باشید

پیش از این خبرهایی جسته و گریخته از فعالیت برندهای مختلف در این نمایشگاه منتشر کریدم و از برنامه کمپانی‌های سازنده اسمارتفون، صفحه نمایش و غیره حرفهایی زدیم، اما در این مطلب قصد داریم به طور کوتاه و خلاصه دسته بندی کلی محصولاتی را که در این رویداد به نمایش در می‌آیند معرفی کنیم.

ces-2013-audio-thumbAudio (بخش مرتبط به محصولات صدایی)

زمانی که بحث صدا به میان می‌آید، CES یک جولان گاه به تمام عیار می‌شود. اسپیکرهای بلوتوث، هدفونهای فوق پیشرفته، ساوندبارها، سیستم‌های سرگرمی خانگی و لوازم شخصی صوتی همه و همه زیرمجموعه این دسته هستند. امسال هم انتظاری که می‌توان داشت بیشتر به سمت ارایه محصولات بیسیم خواهد بود.

ces-2013-autos-thumbAuto (خودرو و تکنولوژی‌های مرتبط)

CES همیشه بعنوان رویدادی پرهیجان و گسترده برای این گروه شناخته می‌شود، به گونه‌ای که امسال مساحتی حدود 140000 فوت مربع در اختیار 9 سازنده این گروه قرار خواهد گرفت.

ces-2013-cameras-thumbCameras (دوربین)

برای دوربین با وجود رویدادهای  CP+ ژاپن، فوتوکینای آلمان و NAB لاس وگاس، CES تقریبا حرفی برای گفتن ندارد، اما خب اگر می‌خواهید اطلاعات مناسبی از دوربین‌های پوینت اند شوت یا به طور کل میان رده بدست آورید CES امسال را حتما دنبال کنید.

ces-2013-gaming-thumbGaming (بازی‌های رایانه‌ای)

بگذارید روراست باشیم، CES در این گروه تنها جنبه تبلیغاتی دارد. بازی‌ها تمام توان خود را برای E3 نگه می‌دارند. البته بازی دوستها CES امسال را با وجود چند کمپانی بزرگ فعال در این زمینه از دست ندهید. محصولات سخت افزاری و نرم افزاری جالبی برای امسال در نظر گرفته شده‌اند.

ces-2013-displays-thumbHome Theater (سینمای خانگی)

رویداد امسال را می‌توان در این گروه تنها در دو گروه خلاصه کرد: 4K و سازندگانی که مدلهای جدیدی برای ارایه دارند. البته با توجه به خبرهایی که این چند وقته شنیدیم، رویداد امسال فقط متعلق به گرانقیمتها و کیفیت بالاها نخواهد بود، ارزان قیمت‌ها هم برنامه جالب توجهی برای ارایه دارند.

ces-2013-household-thumbHousehold (لوازم خانگی)

محصولاتی که زیر این گروه قرار می‌گیرند، بسیار گسترده‌اند و تعداد کمپانی‌های شرکت کننده نیز بالا است. از چیپ‌های جدید برای متصل کردن لوازم خانگی‌اتان گرفته تا یخچال و و ماشین لباسشویی همه و همه در زیر این گروه قرار می‌گیرند.

ces-2013-laptops-thumbLaptops and Hybrids (لپ‌تاپ و هایبرید)

این گروه از سال 2009 جایی برای خود باز کرده است و هر سال چیزهای جدیدی برای ارایه دارد. می‌توان انتظار داشت امسال با طراحی‌های بسیار مدرن و پردازشگرهای قدرتمند مواجه شویم. طراحی‌هایی که شاید اصلا شبیه به آنچه تا بحال دیده‌ایم نباشند.

ces-2013-smartphones-thumbSmartphones and Wearables (تلفنهای هوشمند و گجتهای پوشیدنی)

با وجود رویداد MWC در پیش رو، خیلی از سازندگان تصمیم گرفته‌اند که محصولات جدید خود را برای آن رویداد بگذارند. پس انتظار ما هم همگام با این تصمیم پیش خواهد رفت و کمپانیهای بزرگ تمرکز بیشتری روی تبلتها تا اسمارتفونها خواهند داشت.

برخلاف برنامه نه چندان گسترده برای معرفی اسمارتفونها، می‌توان نوید داد که گجت‌های پوشیدنی شوی بزرگی خواهند داشت.

ces-2013-tablets-thumbTablets (تبلت)

طبق آنچه این چند وقته شنیده‌ایم، می‌توانیم انتظار داشته باشیم که در رویداد CES چیزهای زیادی از تبلتها بشنویم. البته به طور کل می‌توان گفت که در CES معمولا نباید زیاد منتظر خبر خاصی در این دسته بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH