پاناسونیک G95

رونمایی پاناسونیک از دوربین بدون آینه G95

پاناسونیک از دوربین جدید بدون آینه خود با نام G95 به عنوان جانشین G85 رونمایی کرد که قابلیت عکاسی و فیلم‌برداری داشته، به سنسور Micro Four Thirds مجهز شده و در دسته دوربین‌های میان‌رده هیبریدی قرار می‌گیرد.

این دوربین دارای سنسور 20.3 مگاپیکسلی CMOS بدون فیلتر پایین‌گذر است و از لرزشگیر تصویر ۵ محوره بهره می‌برد که برای فیلم‌برداری بدون لرزش کارایی دارد. فیلتر پایین‌گذر یا Low-pass وظیفه کاهش مشکل موجدار شدن رنگی را در تصاویر برعهده دارد.

G95 از فناوری فوکوس خودکار عمقی DFD پاناسونیک استفاده می‌کند که در واقع نوعی از فوکوس خودکار مبتنی بر کنتراست به حساب می‌آید که با این تکنولوژی، فوکوس خودکار آن برای عکاسی از سوژه‌های ثابت بسیار پایین و در حد 7 صدم ثانیه و به قابلیت تشخیص چهره و چشم مجهز است، اما متاسفانه در فیلم‌برداری زیاد خوب عمل نمی‌کند.

دوربین جدید پاناسونیک می‌تواند با وضوح 4K با نرخ 30 فریم درثانیه و با وضوح 1080p با نرخ 120فریم در ثانیه ‌فیلم‌برداری کند. درگاه HDMI‌ آن امکان تماشای ویدئو ۸ بیتی 4:2:2 را در رکوردر یا مانیتور خارجی فراهم کرده و یک جک هدفون و میکروفون نیز روی بدنه آن در نظر گرفته شده است.

بدنه این دوربین از آلیاژ مقاوم منیزیم ساخته شده و در برابر گرد و غبار و آب مقاوم است. در پشت این دوربین یک منظره‌یاب 2360K نقطه‌ای OLED قرار گرفته و دارای یک صفحه‌نمایش 3 اینچی LCD با وضوح 1240K و با قابلیت چرخش است. ضمنا با استفاده از گریپ باتری، امکان استفاده هم‌زمان از دو باتری فراهم شده است. این دوربین از بلوتوث و وای‌فای نیز برای اتصال بی‌سیم بهره می‌برد.

قیمت و زمان عرضه

پاناسونیک قیمت دوربین G95 را 1199 دلار اعلام کرده و از اواسط اردیبهشت ماه به بازار عرضه خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH