نجات جان یک زن 80 ساله به وسیله اپل واچ سری 4

اپل واچ سری 4 مجهز به قابلیت تشخیص سقوط بوده که این ویژگی قادر به تشخیص افتادن شخص به زمین است. در صورت افتادن فرد به زمین و عدم حرکت و پاسخ کاربر به مدت یک دقیقه به هشدارهای ساعت، این محصول به صورت خودکار با سرویس اورژانس تماس می‌گیرد تا نیروهای امدادی را برای کمک به فرد آسیب‌دیده فرا بخواند. در این هنگام پیام‌هایی به مخاطبان اضطراری موجود در ساعت ارسال می‌شود تا آن‌ها را از مکان و مشکل شما با خبر سازند.

در اکتبر 2018 نیز این ویژگی جان مردی که در مقابل اجاق گاز خود ایستاده بود و سپس بی‌هوش شد را نجات داد. در جدیدترین مورد نیز یک پیرزن 80 ساله که در آپارتمان خود در شهر مونیخ آلمان زندگی می‌کرده، به زمین برخورد می‌کند. لازم بذکر است که ویژگی تشخیص سقوط فرد در اپل واچ سری 4 برای کاربران بالای 65 سال، به طور پیش‌فرض فعال است. هنگامی که این پیرزن به زمین افتاد و هوشیاری خود را از دست داد، ساعت به صورت خودکار با سرویس اورژانس تماس گرفت و در این تماس اطلاعاتی مثل افتادن شخص برروی زمین و مکان حادثه به اپراتور اعلام می‌شود.

پس از اعزام اورژانس به خانه پیرزن، پرسنل آن‌ها قادر به باز کردن درب منزل نبودند. بنابراین آتش‌نشان‌ها برای انجام این کار وارد عمل شدند. در همین حال نیز پسر این زن، هشدارهایی را از طرف ساعت مادر خود دریافت کرده بود و او هم با حضور یافتن در محل حادثه، شاهد حضور کارکنان اورژانس در خانه مادر خود بود. با وجود این‌که پیرزن علائم هوشیاری زیادی نداشت، اما او هیچ نیازی به بستری شدن نداشته و در حال حاضر در خانه خود به سر می‌برد.

اپل واچ سری 4 علاوه‌بر ویژگی تشخیص سقوط، مجهز به ویژگی‌های بیشتری در رابطه با سلامت مانند نشان‌دادن ضربان قلب و الکتروکاردیوگرام (ECG) است. قابلیت ECG ریتم‌های غیرطبیعی و نامنظم ضربان قلب را تشخیص داده و قادر به ایجاد هشدارهای مربوط به فیبریلاسیون دهلیزی (AFib) است. مشکلات این چنینی منجر به لخته شدن خون، سکته‌های قلبی و بیماری‌های مربوط به قلب خواهند شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH