احتمال عرضه نسخه جدید آیفون SE با نام آیفون XE

آیفون SE که یکی از محبوب‌ترین هندست‌های اپل به شمار می‌رفت، حدود سه سال پیش عرضه و سرانجام در سال 2018 تولید آن متوقف شد. این گوشی با داشتن یک نمایشگر 4 اینچی، توانست در بازار تلفن‌های هوشمندی که صفحه‌نمایش بزرگی داشتند، خود را در بین محبوب‌ترین‌ها جا دهد. با وجود موفقیت‌های زیاد آیفون SE، سرانجام اپل تصمیم گرفت که تولید این گوشی را متوقف کند و پس از آن نیز، این شرکت هیچ تلفن کوچکی به بازار عرضه نکرد.

اکنون نیز شایعات زیادی درباره عرضه دوباره یک آیفون کوچک توسط اپل شنیده می‌شود. تصاویر طرح‌ها، محافظ‌‌های صفحه‌نمایش و قاب‌های منتشر شده در فضای مجازی بیانگر این موضوع بودند که اپل نسخه جدید آیفون کوچک خود را با نام SE 2 معرفی و عرضه خواهد کرد. اما متاسفانه باید این مطلب را بگوییم که آیفون SE 2 هیچ وقت به بازار عرضه نخواهد شد و اپل در گذشته سعی داشت تا کانسپتی از یک گوشی جمع‌و‌جور بسازد.

اما خبر خوب در رابطه با این موضوع، احتمال معرفی نسخه کوچک آیفون X با نام XE است. گزارشات منتشر‌شده توسط سایت PC Tablet ادعا می‌کنند که اپل در حال کار کردن برروی جانشین آیفون SE با نام آیفون XE بوده و هم‌چنین این نشریه مدعی شده که عرضه این هندست توسط اپل یک پروژه جدی است و این شرکت در رابطه با تولید گوشی کوچک جدید خود با کارخانه فاکسکان هند در ارتباط است.

براساس گفته‌های این منبع خبری، طراحی آیفون XE همانند طراحی آیفون XS بوده ولی اندازه نمایشگر OLED این محصول، 4.8 اینچ است. علاوه‌بر این، قابلیت Face ID نیز دراین گوشی تعبیه خواهد شد. البته بدنه پشتی آیفون XE همانند برادر بزرگتر خود (آیفون XS) شیشه‌ای نخواهد بود. بدنه این گوشی از آلیاژ آلومینیوم ساخته خواهد شد و این بدان معناست که خبری از فناوری شارژ بی‌سیم در این محصول نیست.

طرح مفهومی آیفون SE 2

نشریه PC Tablet مدعی است که مدل جمع‌و‌جور جدید آیفون مجهز به یک دوربین 12 مگاپیکسلی و تراشه بایونیک A12 اپل وظیفه پردازش اطلاعات در گوشی را بر عهده دارد. این وب‌سایت اطلاعات بیشتری از مشخصات فنی این آیفون در اختیار ما قرار نداده است.

یکی دیگر از نکات جالب توجه در مورد تولید این اسمارتفون، گزارشی است که ادعا می‌کند محصول جدید کوپرتینو‌نشین‌ها در کارخانه Wistrom هندوستان تولید خواهد شد. اگرچه ما قادر به تایید یا رد این گزارش نیستیم، اما این مطلب توسط یک نشریه هندی منتشر شده و این احتمال بعید به نظر نمی‌رسد، چرا که قرار بود اپل در سال 2019 پرچمدارهای خود را در کشور هندوستان تولید می‌کند.

اگر پروژه تولید آیفون XE جدی باشد، به نظر می‌رسد که این گوشی در اواخر سال جاری عرضه شود. همانند سایر اخبار و شایعات درباره محصولات هوشمند، اطلاعات زیادی در آینده در رابطه با این اسمارتفون منتشر خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH