رندرهای رسمی گوگل پیکسل 3a و نسخه XL منتشر شدند

کمتر از سه هفته به رونمایی رسمی از اسمارت‌فون‌های گوگل پیکسل 3a و نسخه XL زمان باقی است. بازار شایعات پیرامون گوشی‌های میان‌رده گوگل بسیار داغ است و انتشار رندرهای رسمی از این هندست‌ها توسط Android Headlines، گمانه‌زنی‌ها را در این خصوص بسیار افزایش داده است.

همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید، شباهت هر دو گوشی به پیکسل 3 انکارناپذیر است. هر دو گوشی جدید گوگل حاشیه‌های نسبتا ضخیمی دارند که برای یک گوشی مدرن امروزی کمی عجیب به نظر می‌رسد. در پیکسل 2 حاشیه‌های بالایی و پایینی محل تعبیه اسپیکرهای استریو بودند، اما به علت کم کردن هزینه‌ها و در نتیجه قیمت نهایی محصول، در این هندست‌ها تنها یک اسپیکر در بالای صفحه به کار رفته است. صفحه نمایش پیکسل 3a با نسبت تصویر 18.5:9 کمی بلندتر از پیکسل 3 به نظر می‌رسد و به نحوی اولین تفاوت با پرچم‌دار گوگل را رقم می‌زند.

تغییر دیگر مربوط به دوربین سلفی می‌شود. در پیکسل 3 شاهد حضور یک سنسور اصلی به همراه یک دوربین واید بودیم، اما در نسخه‌های میان‌رده دوربین دوم حذف شده و کاربر تنها باید به یک دوربین قناعت کند. با توجه به قدرت شگفت‌انگیز تک دوربین پیکسل 3 و این که یکی از عوامل موفقیت گوشی به همین موضوع برمی‌گردد، انتظار می‌رود همان دوربین در پیکسل 3a و نسخه XL نیز به کار رود.

اگرچه اطلاعات زیادی از پنل پشتی نیست، اما ظاهرا به جای استفاده از شیشه، از پلاستیک در طراحی و تولید پنل پشتی استفاده شده است. از داخل گوشی نیز خبر از حضور پردازنده اسنپدراگون 670، به همراه 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی می‌رسد. البته گفته می‌شود مدل‌های 32 گیگابایتی نیز عرضه خواهند شد. از دیگر ویژگی‌های این گوشی می‌توان به پشتیبانی از eSIM، قابلیت Active Edge و همچنین چیپ امنیتی اختصاصی گوگل با نام Titan M اشاره کرد. در حوزه نرم‌افزاری نیز اندروید پای به عنوان سیستم عامل به کار رفته است.

نکته جالب توجه در مورد پیکسل 3a و نسخه XL این است که از سال 2016، این دو گوشی اولین اسمارت‌فون‌های گوگل خواهند بود که با جک هدفون 3.5 میلی‌متری عرضه خواهند شد. هر دو مدل دارای شارژر 18 واتی به همراه درگاه USB-C خواهند بود. پیکسل 3a دارای باتری 3000 میلی‌آمپری است و نسخه XL دارای باتری بزرگ‌تری خواهد بود، هر چند ظرفیت دقیق آن هنوز نامشخص است.

بر اساس تیزر منتشر شده از طرف گوگل، از گوشی‌های پیکسل 3a و نسخه XL در هفتم مه در گوگل I/O به صورت رسمی رونمایی خواهد شد. به احتمال فراوان پیش‌فروش بلافاصله پس از مراسم آغاز می‌شود. هندست‌های میان‌رده گوگل در سه رنگ عرضه خواهند شد که دو رنگ سفید و سیاه قطعی شده است، اما خبری از رنگ سوم در دسترس نیست. بر اساس آخرین شایعات، قیمت در نظر گرفته شده برای این محصولات به ترتیب 400 دلار برای پیکسل 3a و 500 دلار برای نسخه XL خواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH