macOS 10.15 احتمالا با برخی ویژگی‌های کاربردی سیستم‌عامل iOS عرضه می‌شود

به‌روزرسانی آتی macOS 10.15 احتمالا به‌همراه مجموعه‌ای از کلیه قابلیت‌های گزارش شده تا به امروز عرضه می‌شود. بر اساس یک گزارش جدید اپل قصد دارد تا مجموعه‌ای از وبژگی‌های کاربردی سیستم‌عامل iOS نظیر میان‌برهای سیری، Screen Time و مواردی دیگر را به این به‌روزرسانی اضافه نماید. قرار است اپل در جریان کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان خود طی ماه ژوئن سال جاری از macOS 10.15 رونمایی کند.

وب‌سایت 9to5mac گزارش می‌دهد که اپل مشخصه میان‌برهای سیری را به macOS 10.15 اضافه خواهد کرد و این موضوع احتمالا میان‌برهای اپلیکیشن‌ها را نیز شامل می‌شود. مشخصه مذکور امکان ایجاد فرامین صوتی سفارشی برای سیری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این فرامین قادر به اجرای اعمالی در یک اپلیکیشن خاص خواهند بود. همچنین اعمال مختلف می‌توانند از طریق میان‌برهای دربردارنده چندین اپلیکیشن با یکدیگر مرتبط شوند.

با وجود عرضه احتمالی مشخصه میان‌برها در سیستم‌عامل macOS، این قابلیت احتمالا تنها در اپلیکیشن‌های اپلی انتقال‌یافته از iOS به پلتفرم مذکور نظیر Apple News و Home عمل خواهند کرد. انتظار می‌رود اپل به‌تدریج اپلیکیشن‌های بیش‌تری را به این مجموعه اضافه نماید.

مشخصه Screen Time سیستم‌عامل iOS امکان مشاهده مدت زمان استفاده از دستگاه و اپلیکیشن‌های شخصی طی اوقات روز و همچنین وضع محدودیت‌های کاربری را برای کاربران فراهم می‌کند. گفته می‌شود که اپل با انتشار به‌روزرسانی آینده macOS این امکانات را توسعه خواهد داد.

تا زمان برگزاری رویداد رسمی معرفی macOS 10.15 اپل به هیچ‌گونه جزئیاتی در خصوص این پلتفرم اشاره نخواهد کرد؛ اما یقینا شاهد عرضه نسخه‌ای کاملا مجهز و کاربردی از سیستم‌عامل macOS خواهیم بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH