HMD فعلا راه‌حلی برای مشکل امنیتی سنسور اثر‌انگشت نوکیا 9 ندارد!

شرکت نوکیا نیز همانند سایر کمپانی‌های سازنده گوشی، یک سنسور اثرانگشت در محصول جدید خود یعنی نوکیا 9 تعبیه کرده است. اما گزارشات جدید، از وجود یک نقص امنیتی جدی در سنسور اثرانگشت این گوشی خبر می‌دهند. البته بسیاری از کاربران در همان ابتدای کار از دقت بسیار کم این سنسور شاکی بودند. مالک نوکیا یعنی HMD Global نیز هفته پیش آپدیتی را برای مشکل کندی این سنسور ارایه کرد، اما این آپدیت چندان هم خوب نبوده و هم‌اکنون کاربران گوشی‌های نوکیا 9 از امنیت این سنسور ناراضی هستند.

در آپدیت جدیدی که توسط این کمپانی عرضه شده، یک نقص امنیتی در برخی از گوشی‌های نوکیا 9 پدیدار شده است. آپدیت جدید این امکان را می‌دهد که سایر افراد نیز با اثر‌انگشت خودشان قادر به باز‌کردن قفل گوشی شما و دسترسی به محتوای آن باشند!

علاوه‌بر اثر‌انگشت واقعی، برخی از کاربران با ثبت‌کردن اثر‌انگشت برروی یک بسته آدامس نیز قادر به باز‌کردن قفل گوشی هستند. فیلم‌های منتشر‌شده در توییتر شاهدی بر این مشکل هستند. تمامی این مشکلات امنیتی در‌حالی اتفاق می‌افتند که اثر‌انگشت‌هایی که در گوشی تعریف نشده‌اند نیز می‌توانند قفل اسمارتفون را باز کنند.

شرکت HMD Global نیز به این خبرها واکنش نشان داد و گفت در حال بررسی این موضوع است. مدیر ارشد تولید این شرکت این مطلب را هم اضافه کرد که ما فعلا راه‌حلی برای این مشکل نداریم اما تیم تحقیقاتی ما در بریتانیا درحال بررسی بیشتر موضوع هستند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH