ثبت پتنت اسکنر اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر LCD توسط یک شرکت چینی

به مرور زمان و به منظور ایجاد فضا برای نمایشگرهای بزرگ‌تر، اسکنر اثرانگشت اسمارت‌فون‌ها به فضای زیرین نمایشگر آن‌ها منتقل شد. اما در این میان یک پیش‌شرط اساسی وجود دارد. اسکنر اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر تنها در زیر پنل‌های اولد قابل جاسازی است؛ زیرا تنها این مدل پنل‌ها امکان عبور نور از قسمت زیرین ماتریس نمایشگر را فراهم می‌کنند.

اکنون یک کمپانی چینی با نام Fortsense روشی را جهت قرار دادن حسگر در زیر نمایشگر LCD ارایه نموده است و انتظار می‌رود که تولیدکنندگان اسمارت‌فون تا پایان سال از این فناوری بهره‌برداری نمایند.

تصاویر ارائه شده توسط کمپانی Fortsense

براساس تصاویر لو رفته از اسناد بازاریابی، شرکت Fortsense چگونگی عبور نور از میان پنل LCD جهت اسکن دقیق اثرانگشت کاربر توسط حسگر را تشریح نموده است. این راه‌کار از طریق قرار دادن یک غشاء خاص در میان لایه‌های نمایشگر اجرا می‌شود. بدین‌ ترتیب سنسور می‌تواند اثرانگشت قرار گرفته در 160 وضعیت مختلف را اسکن نماید.

کشف روش استقرار اسکنر در زیر نمایشگرهای LCD می‌تواند معادلات حاکم بر صنعت اسمارت‌فون‌های پایین‌رده تا میان‌رده را متحول کند. با توجه به تولید آسان‌تر پنل‌های LCD، عرصه رقابت گسترده‌تر بوده و هزینه پیاده‌سازی فناوری مذکور پایین‌تر خواهد بود. در حال حاضر 3 کمپانی سامسونگ، ال‌جی و BOE به‌عنوان تولیدکنندگان کلیدی پنل‌های اولد باکیفیت محسوب می‌شوند. با تصمیم احتمالی تولیدکنندگان مبنی بر عدم خریداری و استفاده از پنل‌های اولد گران‌قیمت‌تر احتمالا سهم این 3 تولیدکننده از بازار کاهش خواهد یافت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH