بررسی اپلیکیشن اندرویدی Security Master

Security Master یک اپلیکیشن اندرویدی است که با به‌کارگیری مجموعه‌ای از ابزارهای امنیتی، تعمیراتی و بهینه‌سازی به‌عنوان یکی از برترین نرم‌افزارهای این حوزه قلمداد می‌شود. بر اساس اعلام Cheetah Mobile؛ کمپانی توسعه‌دهنده برنامه اکنون این اپلیکیشن بر روی بیش از 600 میلیون اسمار‌ت‌فون نصب شده و در گوگل پلی نیز امتیاز چشمگیر 4.7 از 5.0 را به خود اختصاص داده است.

ماژول اصلی برنامه Security Master از یک موتور آنتی‌ویروس تشکیل شده است. عملکرد این موتور در زمینه اسکن دستگاه و یافتن اپلیکیشن‌های بدافزار بسیار مناسب است و گزارش وب‌سایت AV-Test در ماه نوامبر 2018 نیز از کشف 100 درصدی ویروس‌ها توسط این برنامه حکایت دارد.

مرورگر سفارشی برنامه انواع تبلیغات را مسدود نموده و مشخصه حفاظتی آنتی‌فیشینگ نیز مانع از دسترسی شما به آدرس‌های مخرب خواهد شد. قابلیت VPN برنامه، کلیه فعالیت‌های کاربران در بستر شبکه را رمزنگاری کرده و امکان دسترسی به سایت‌های مسدود شده را فراهم می‌کند. با این‌حال کاربران در صورت استفاده رایگان از برنامه تنها به 3 سرور در کشورهای آمریکا، بریتانیا و استرالیا دسترسی داشته و با محدودیت ترافیکی روزانه معادل 200 مگابایت مواجه هستند.

با فعال‌سازی مشخصه AppLock، دسترسی به اپلیکیشن‌ها منوط به ورود صحیح الگوی تصویری، کد، اثرانگشت یا پاسخ به سوال امنیتی از پیش تعریف شده خواهد بود. در صورت تلاش افراد ناشناس برای اجرای اپلیکیشن‌ها، برنامه Security Master از آن‌ها عکس‌برداری نموده و تصویر را به ایمیل شما ارسال می‌کند.

مشخصه ردیابی وای‌فای عملیات شناسایی شبکه‌های وای‌فای مشکوک را اجرا نموده و قابلیت هشدار ضدسرقت نیز در صورت جابه‌جا شدن گوشی فعال خواهد شد.

براساس اعلام کمپانی، ماژول بهینه‌سازی با حذف فایل‌ها و اعلان‌های زائد گوشی، پایین نگاه داشتن دمای CPU و افزایش مدت شارژدهی باتری عملکرد دستگاه شما را بهینه خواهد کرد. تمامی این قابلیت‌های کلیدی در نسخه رایگان برنامه قابل دسترس هستند و کاربران برای بهره‌مندی از امکانات بیش‌تر بایستی نسخه‌های استاندارد و ممتاز اپلیکیشن را به‌ترتیب با هزینه ماهیانه 0.99 و 3 دلار خریداری نمایند.

با دانلود برنامه از گوگل پلی، راه‌اندازی آن بدون کوچک‌ترین دردسر انجام می‌شود. رابط کاربری اپلیکیشن کمی پیچیده به‌نظر می‌رسد. با فشردن دکمه اسکن، آیکون‌های مجزا جهت اجرای آنتی‌ویروس، AppLock، سرویس حذف فایل‌های زائد، خنک‌کننده CPU، پاک‌کننده اعلان‌ها و قابلیت‌های بهینه‌سازی گوشی پیش روی شما قرار می‌گیرند. در بخش پایین‌تر نیز اطلاعات مربوط به وضعیت شارژدهی باتری، شبکه وای‌فای متصل شده و میان‌برهای مربوط به سایر ماژول‌های کاربردی به‌چشم می‌خورد.

ماژول AppLock کلیه اپلیکیشن‌های نصب شده روی دستگاه را نمایش داده و پیشنهادات امنیتی هوشمندانه‌ای را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

گزینه خنک‌کننده CPU، دمای دستگاه، فهرست اپلیکیشن‌های استفاده کننده از منابع پردازشی و پیشنهاداتی برای بستن برخی از آن‌ها را نمایش می‌دهد. در فهرست این بخش حتی اسامی برخی اپلیکیشن‌های سیستمی نیز به‌چشم می‌خورد؛ برنامه‌هایی که بستن آن‌ها بعضا غیرممکن بوده و به همین دلیل نمایش آن‌ها در فهرست چندان منطقی به‌نظر نمی‌رسد.

مشخصه Battery Saver توان مصرفی اپلیکیشن‌های مختلف را آنالیز کرده و پیشنهاداتی را در خصوص تعلیق برخی اپلیکیشن‌های پرمصرف ارایه می‌دهد. این قسمت برخلاف ماژول خنک‌کننده CPU قادر به شناسایی سرویس‌ها و برنامه‌های حیاتی خواهد بود.

ماژول Notification Cleaner اعلان‌ها را به بخش زباله‌ها منتقل می‌کند؛ با این‌حال در خصوص سازوکار انجام این کار هیچ‌گونه توضیحی ارایه نشده است.

سرویس Phone Booster اپلیکیشن‌های بلااستفاده را از داخل حافظه رم پاک نموده و مشخصه Game Booster نیز عملیات بهینه‌سازی خودکار سیستم در زمان اجرای بازی‌ها را عملیاتی می‌کند.

مشخصه SafeConnect VPN امکان اتصال سریع کاربر به نزدیک‌ترین سرور را فراهم می‌کند. این سرویس از سرعت قابل‌قبولی برخوردار است؛ اگرچه محدودیت ترافیکی روزانه 200 مگابایتی کمی سخت‌گیرانه به‌نظر می‌رسد.

نهایتا مشخصه Safe Browsing نیز با استفاده از اتصال اینترنتی رمزنگاری شده امکان وب‌گردی ایمن و ثبت سوابق فعالیت‌های آنلاین کاربر را فراهم می‌کند.

بسیاری از اپلیکیشن‌های امنیتی اندروید بدون ارایه شواهد معتبر به تبلیغ قابلیت‌های ضد بدافزاری خود می‌پردازند. با این‌حال خوش‌بختانه برنامه Security Master این‌طور نیست و از تست‌های امنیتی وب‌سایت مستقل AV-Test در ماه‌های نوامبر، جولای و سپتامبر 2018 کاملا سربلند بیرون آمده است.

نهایتا کاربری رایگان، امکانات متعدد، آنتی‌ویروس قدرتمند و دسترسی محدود به ارتباط پرسرعت VPN از جمله محاسن کلیدی اپلیکیشن Security Master به‌شمار می‌روند. در مقابل، نمایش تبلیغات آزاردهنده، کارآیی پایین‌تر از حد انتظار ابزارهای بهینه‌سازی و قیمت بالای نسخه پولی از مهم‌ترین معایب این برنامه هستند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH