راهنمای جامع مهاجرت به استرالیا از طریق آزمون PTE

سالانه میلیون‌ها انسان بر روی این کره خاکی در جستجوی زندگی بهتر و رسیدن به ایده‌ال‌های خود، به فکر مهاجرت به کشوری دیگر هستند. در نتیجه بسیاری از اطرافیان ما و حتی خود ما در تلاش برای دستیابی به اهداف بلند مدت خود در زندگی، به دنبال یافتن کشوری امن، مدرن و با ثبات اقتصادی بالا برای مهاجرت هستیم.

امروزه کشور استرالیا به علت داشتن امکانات رفاهی مناسب، سطح بالای رفاه و استاندارد زندگی، شرایط اقتصادی مطلوب، بازار اشتغال و داشتن آب و هوایی گرم و معتدل یکی از پر طرفدارترین مقاصد مهاجرتی برای ایرانیان به حساب می‌آید. در ضمن مردم استرالیا به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند و برای زندگی بهتر در این کشور لازم است تا قبلاً در یک کلاس زبان انگلیسی به افزایش مهارت خود در این زمینه پرداخته باشید.

برای مهاجرت به استرالیا روش های متعددی مانند مهاجرت از طریق تحصیل، مهاجرت از طریق تخصص و مهارت (Skill worker)، مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری و کارآفرینی وجود دارد. در انواع مختلفی از ویزا های مهاجرتی به کشور استرالیا، خدمات و سرویس‌های مفیدی شامل حال فرد متقاضی و خانواده وی می‌شود.

به عنوان مثال در مهاجرت از طریق تخصص و مهارت ( ویزا های  ۱۸۹ و یا ۱۹۰)، افراد می‌توانند اقامت دائم استرالیا را به مدت ۵ سال دریافت کنند. دارندگان این نوع ویزا در طی این پنج سال می‌توانند از بیمه خدمات درمانی استرالیا نیز استفاده نمایند. همچنین از سوی دولت استرالیا به هر فرزند مبلغی تحت عنوان Childcare پرداخت می‌شود. با داشتن این نوع از ویزاهای اقامتی، فرد متقاضی و خانوده وی می‌توانند در دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی استرالیا به راحتی تحصیل کنند و بخش عمده‌ای از شهریه تحصیل آن‌ها توسط دولت استرالیا پرداخت می‌گردد. همچنین افراد دارای این ویزا از امتیاز دریافت وام بانکی جهت خرید مسکن و یا اتوموبیل تا سقف بیش از ۸۰٪ بهره‌مند می‌گردند. به علاوه چنان‌چه فرزند افرادی که دارای ویزای ۱۸۹ و یا ۱۹۰ هستند در استرالیا متولد شود، شهروند استرالیایی شناخته می‌گردد.

خوب است بدانید در کنار تجربه کاری، تخصص و مهارت شغلی برای مهاجرت، توانایی در چهار مهارت اصلی زبان انگلیسی جزو ضروریات است. لذا پیش از هر اقدامی جهت تشکیل پرونده مهاجرتی، فرد می‌بایست نمره قابل قبولی در زبان انگلیسی از خود ارائه دهد. از این رو در اکثر کشورها خصوصاً استرالیا نمره‌ای ‌ معادل ۷ در آزمون IELTS در هر مهارت از متقاضی اصلی خواسته می‌شود.

اما متاسفانه از آنجایی که در طی سالیان اخیر دریافت نمره ۷ در هر مهارت در آزمون IELTS خصوصاً در مهارت نوشتاری (Writing)‌ برای بسیاری از افراد چالشی، سخت و دشوار شده است، داوطلبین همواره به دنبال آزمونی جایگیزی برای IELTS بوده‌اند تا بتوانند از این مانع بزرگ عبور کنند.

آزمون PTE جایگزین IELTS

خوشبختانه در سال‌های اخیر آزمون جدید دیگری از سوی پیرسون تحت عنوان آزمون PTE معرفی شده است. از آنجایی که اداره مهاجرت استرالیا مدرک این آزمون را برای مهاجرت قبول می‌کند، شرکت در این آزمون به طور وسیعی در بین داوطلبین رو به افزایش است و آزمون PTE در حال تبدیل شدن به یکی از رقبای اصلی غول هایی چون IELTS و TOEFL است. نمره ۶۵+ در PTE معادل نمره ۷ در IELTS و نمره ۷۹+‌ معادل نمره ۸ در IELTS می‌باشد.

این آزمون بر خلاف آزمون بین المللی همچون IELTS بصورت قلم و کاغذی نبوده و آزمونی کامپیوتری است. در نتیجه داوطلب می‌بایست با روش آزمون‌های کامپیوتری به ویژه با کیبورد و تایپ انگلیسی آشنا باشد. با آنالیز تعداد نفرات قبول شده در آزمون PTE در سال‌های اخیر می‌توان نتیجه گرفت که طیف بسیار زیادی از داوطلبین ایرانی موفق‌تر از آزمون IELTS عمل کرده‌اند و توانسته‌اند به حد نصاب نمره مجاز برای آغاز فرآیند مهاجرت دست یابند.

آکادمی زبان دیاکو، برگزارکننده دوره های زبان انگلیسی جامع از جمله آمادگی آزمون PTE، در سال‌های اخیر عملکرد درخشانی در برگزاری این دوره از خود برجای گذاشته است. موفقیت صدها داوطلب و کارنامه‌ موفق آن‌ها،‌ بهره‌مندی از مدرسین مجرب که همگی در آزمون PTE شرکت کرده‌اند، لابراتوار مجهز PTE در شعبه VIP دیاکو، برگزاری کارگاه‌های تست و تمرین و نظم و انضباط در برگزاری دوره‌های PTE دیاکو، از مزیت‌های این آموزشگاه برای شما به شمار می‌رود. آزمون‌های آزمایشیPTE  و آنالیز کارنامه هر داوطلب در دیاکو توسط مدرسین انجام می‌گیرد و داوطلب با آمادگی کامل به استقبال آزمون اصلی می‌رود.

اگر شما نیز به فکر مهاجرت به کشور استرالیا هستید، توصیه می‌کنیم تا پیش از هر اقدامی در خصوص کسب نمره زبان خود و شرکت در دوره‌ PTE در دیاکو اقدام نمایید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص برگزاری دوره‌های PTE در تخصصی‌ترین آموزشگاه زبان تهران، با شماره تلفن ۷۲۱۱۴ تماس حاصل کرده و یا از وبسایت آکادمی دیاکو به نشانی www.diako.ir بازدید نمایید.

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و آی‌تی‌رسان در تهیه آن نقشی نداشته است

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH