iOS 13

احتمال توقف پشتیبانی اپل از آیفون‌ها و آیپدهای قدیمی!

در حالی که اکنون همه توجهات به اندروید Q و کنفرانس توسعه دهندگان گوگل I/O است، خبری درباره iOS 13 منتشر شده که کاربران آیفون‌ها و آیپدهای قدیمی را نگران کرده است.

تا سال گذشته پیش‌بینی دستگاه‌هایی که نسخه جدید iOS را دریافت نمی‌کردند بسیار راحت بود چرا که اپل طبق برنامه هر سال یک نسل از دستگاه‌های خود را از لیست حذف می‌کرد. اما سال گذشته برخلاف انتظارات تمامی هندست‌هایی که از iOS 11 پشتیبانی می‌کردند، همانند آیفون 5s، آیپد ایر و آیپد مینی 2 نیز به iOS 12 مجهز شدند.

بنابر این انتظار می‌رفت که آیفون 6 و 6 پلاس که در سال 2014 و با سیستم عامل iOS 8 به بازار عرضه شدند، امسال در فهرست گوشی‌هایی که به iOS 13 مجهز می‌شوند باشند، درست همانند آیفون 5s که در سال 2018 به iOS 12 تجهیز شد.

کدام گوشی‌ها به iOS 13 مجهز نمی‌شوند؟

طبق ادعای نویسنده وبسایت فرانسوی iPhoneSoft.fr به‌نظر می‌رسد کوپرتینویی‌ها تصمیم گرفته‌اند که نسخه‌ iOS 13 از گوشی‌هایی با نمایشگر ۴ اینچی پشتیبانی نکند فلذا سیستم عامل جدید برای گوشی‌های آیفون 6s به بعد عرضه می‌شود و آیفون‌های SE، 5s، 6 و 6 پلاس، آیپد ایر و مینی 2 با سیستم عامل iOS 12 به کار خود ادامه خواهند داد.

چنین تصمیمی قطعا برای کاربران آیفون SE نیز خوشایند نخواهد بود؛ چراکه آنان فقط سه سال به‌روزرسانی سیستم‌عامل iOS را دریافت کرده‌اند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH