اینترنت ماهواره‌ای پروژه استارلینک

رویای اینترنت ماهواره‌ای پرسرعت در یک قدمی محقق شدن

به نظر می‌رسد برنامه ایلان ماسک برای راه‌اندازی اینترنت ماهواره‌ای پرسرعت در حال تحقق یافتن است.

اوایل هفته گذشته گزارشی مبنی بر برنامه اسپیس ایکس برای ارسال 60 ماهواره استارلینک به فضا در آخر هفته منتشر شد. اما این پرتاب به علت شرایط نامساعد جوی و وزش شدید باد در سایت پرتاب لغو و به‌ روزی دیگر موکول شد.

اما روز گذشته اعلام شد Space X راکت فالکون 9 را به صورت موفقیت آمیز ارسال کرده است که وظیفه این راکت مستقر کردن 60 ماهواره کوچک در نزدیک‌ترین مدارها به سطح زمین است.

این خبر را حساب توییتر اسپیس ایکس اعلام و بیان کرد به گفته ایلان ماسک تمامی 60 ماهواره به صورت موفقیت آمیز در مدار قرار گرفته و آنلاین شدند.

پروژه استارلینک چیست؟

استارلینک، نام یک پروژه‌‌ بلندپروازانه از سوی Space X است که با هدف پوشش اینترنت به‌‌صورت دائمی و در سراسر جهان کلید خورده است.

پیش از این شرکت‌هایی در تلاش بودند تا اینترنت رایگان ماهواره‌ای را برای مردمانی از جهان که به اینترنت دسترسی نداشتند، فراهم سازند. مثلا فیسبوک از طریق پهپاد و یا گوگل با بالن اینترنت در تلاش برای رسیدن به این مهم بودند.

با این حال ایلان ماسک به دنبال فرستادن مجموعه‌‌ای ۱۲۰۰۰ عددی از ماهواره‌های کوچک است تا بتواند به طور کامل پروژه خود را عملی کند و دسترسی به اینترنت در تمامی نقاط زمین ممکن شود.

انتظار می‌رود این ماهواره‌ها از طریق انرژی خورشیدی، انرژی مورد نیاز خود را فراهم سازند. همچنین گفته می‌شود که این ماهواره‌ها از موادی ساخته شده‌اند که پس از ورود مجدد به جو، فورا سوزانده می‌شوند، بنابراین در صورت خاموش شدن این ماهواره‌ها خطری مبنی بر سقوط آن‌ها، زمین را تهدید نمی‌کند.

هنوز تا اجرایی شدن کامل این برنامه زمان درازی باقی مانده است اما با توجه به استارت موفقیت آمیز آن می‌بایست به تحقق رویای اینترنت ماهواره‌ای پرسرعت خوشبین باشیم.

1 در مورد “رویای اینترنت ماهواره‌ای پرسرعت در یک قدمی محقق شدن”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH